top
اختلافات والدین

اختلافات والدین

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: من و همسرم با هم اختلاف داریم؛ اما این اختلاف، درحد مجادله های لفظی است. آیا این گونه اختلاف هم آثار منفی بر کودک دارد ؟

اختلافات والدین

من و همسرم با هم اختلاف داریم؛ اما این اختلاف، درحد مجادله های لفظی است. آیا این گونه اختلاف هم آثار منفی بر کودک دارد ؟

ج : اختلاف پدر و مادر، بلای خانمانسوزی است که بر روح و روان کودکان، آثاری بسیار منفی دارد. مقصود از اختلاف پدر و مادر، فقط درگیری فیزیکی نیست؛ بلکه مجادله های لفظی و صدای بلند نیز اختلاف به شمار می رود.

آن گاه که با همسر خود مجادله می کنید، به چهرة فرزند خود بنگرید. آثار اضطراب را به طور کامل در چهره اش خواهید دید. در بسیاری از موارد، این اضطراب با رنگ پریدگی صورت او همراه می شود. کودکان خردسال، هنگام درگیری والدین، نزد آن ها می آیند و با حالت التماس از آنان می خواهند که دعوا نکنند. کودکان بزرگ تر و نوجوانان، شاید نگرانی خود را ابراز نکنند و آن را در چهره نشان ندهند؛ اما درون خود سرشار از التهابند و اضطراب، تمام وجود آنان را فرا می گیرد.

کودک به سبب اختلاف والدین مضطرب می شود؛ زیرا تلقی اش این است که این درگیری‌ها به جدایی پدر و مادر می انجامد و او سرگردان می شود و آینده ای مبهم و تاریک در انتظارش خواهد بود.

اختلاف پدر و مادر، سبب ایجاد تعارض در کودک می شود.

توصیه می کنم مجادله های لفظی با همسر خود را کنار بگذارید. سر چشمة بسیاری از مجادله ها، مسائلی پوچ و بیهوده است که با اندکی فداکاری وسعة صدر از سوی دو طرف از بین می رود. 

برگرفته از سخنان استاد دهنوی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات