top
ارتباط نارسایی قلبی نوزاد با اعتیاد مادر

ارتباط نارسایی قلبی نوزاد با اعتیاد مادر

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: اعتیاد آثار مخرب گسترده ای دارد که نه تنها به خود فرد اسیب می زند بلکه به اطرافیان او نیز آسیب های جبران ناپذیری وارد میکند. پژوهش های صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان داده است که احتمال متولد شدن نوزادی که نارسایی قلبی دارد در مادرانی که در اوایل بارداری خود اعتیاد داشته و یا سیگار می کشیده اند بیشتر است.

ارتباط نارسایی قلبی نوزاد با اعتیاد مادر

اعتیاد آثار مخرب گسترده ای دارد که نه تنها به خود فرد اسیب می زند بلکه به اطرافیان او نیز آسیب های جبران ناپذیری وارد میکند. پژوهش های صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان داده است که احتمال متولد شدن نوزادی که نارسایی قلبی دارد در مادرانی که در اوایل بارداری خود اعتیاد داشته و یا سیگار می کشیده اند بیشتر است.


این پژوهشگران دریافتند احتمال اینکه زنانی که در دوره زمانی یک ماه پیش از بارداری تا پایان دوره سه ماهه اول بارداری خود سیگار می‌کشیدند، نوزدان مبتلا به نارسایی قلبی مادرزادی به دنیا بیاورند بیش از زنانی بود که در این دوره سیگار نمی‌کشیدند.

مارگارت هونین از بخش نارسایی‌های هنگام تولد و ناتوانایی‌های رشدی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا
می گوید این ارتباط در مورد مادرانی که در این دوره زمانی بیشتر سیگار می کشیدند، قوی تر بود.

به گفته وی اغلب افراد می‌دانند که استعمال سیگار موجب ابتلا به سرطان، بیماریهای قلبی و دیگر مشکلات عمده برای سلامتی می‌شود.

هونین افزود حقیقت انکارنشدنی این است که زنانی که در دوران بارداری سیگار می‌کشند سلامت خود و جنینشان را در خطر قرار می‌دهند .

نتایج این تحقیقات که سه هزار و ‪ ۶۷‬نوزاد مبتلا به نارسایی قلبی مادرزادی را مورد بررسی قرار داد، در نشریه بیماری‌های کودکان منتشر شده است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات