top
کودک و ماهواره، پیشنهادات و آموزش هایی که لازم است

کودک و ماهواره، پیشنهادات و آموزش هایی که لازم است

کودک و ماهواره، پیشنهادات و آموزش هایی که لازم است

ماهواره به عنوان یکی از وسایل ارتباط جمعی است که در کشور ما علی رغم ممنوعیت قانونی آن توسط خانواده ها مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله ارتباطی دارای تنوع و تعدد محتوا است که بخشی از این محتوا مربوط به کودکان و نوجوانان است ضمن اینکه در میان برنامه های سایر کانال ها نیز برنامه هایی برای کودکان پخش می گردد.

 

ماهواره
 
ماهواره به عنوان یکی از وسایل ارتباط جمعی است که در کشور ما علی رغم ممنوعیت قانونی آن توسط خانواده ها مورد استفاده قرار می گیرد.
 
این وسیله ارتباطی دارای تنوع و تعدد محتوا است که بخشی از این محتوا مربوط به کودکان و نوجوانان است ضمن اینکه در میان برنامه های سایر کانال ها نیز برنامه هایی برای کودکان پخش می گردد. برنامه هایی که برای کودکان پخش می شود می تواند شامل کارتون، فیلم سینمای و گاهی سریال باشد.
 
محتوای این برنامه ها باتوجه به نوع شبکه تغییر می کند و از آنجایی که بیشتر مخاطبان ایرانی از شبکه های فارسی زبان استفاده می کنند و اغلب هیچ توجهی به نوع مصرف کودکانشان ندارند؛ رعایت نکاتی در این امر ضروری به نظر می رسد.
 
 
تا می توانید از ورود ماهواره به خانواده بپرهیزید
 
برنامه های ماهواره خصوصا شبکه های فارسی زبان تاثیرات ناخوشایندی از جمله تغییر در برخوردها و رفتارهای فرزندان، تمایل به ارتباط با جنس مخالف و غیره را دارد. برای اثبات این موضوع کافی است سری به آمارهای موجود در اثرسنجی برنامه های ماهواره ای بزنید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اگر در منزل ماهواره دارید موارد زیر را درباره کودکان رعایت کنید
 
برخی از کانال ها را به طور کامل از دسترس کودکان خارج نمایید. برای نمونه، بدون اطلاع کودکان آن ها را قفل نمایید. تنظیمات سیستم را خودتان در اختیار بگیرید و تنظیم نمایید، گاهی ممکن است چینش کانال ها دسترسی را کاهش دهد.
 
در برابر کودک، حرکات عجیب و تعجب برانگیز، هنگام مشاهده برنامه خاصی انجام ندهید.
 
از برخورد سلبی بپرهیزید. به زبان کودکانه، از ویژگی های کانال های مناسب کودکان تعریف کنید. دلایلتان را برای کودک توضیح دهید .
 
حتی الامکان زمان مشخصی را برای استفاده از ماهواره برای کودک در نظر بگیرید. اختیار تام به وی ندهید، کودک نباید حس کند در دیدن تمامی برنامه ها اختیار و آزادی عمل دارد.
 
در حضور وی از تماشای برنامه های بزرگسالان (حتی استفاده از ماهواره) بپرهیزید.
 


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات