top
پیامدهای رفتارهای تبعیض ‏آمیز والدین نسبت به فرزندان

پیامدهای رفتارهای تبعیض ‏آمیز والدین نسبت به فرزندان

پیامدهای رفتارهای تبعیض ‏آمیز والدین نسبت به فرزندان


1ـ کینه‌توزی و انتقام:

توجه والدین به یکی از فرزندان باعث می‏شود که یکی، نسبت به دیگری و والدینش تنفر و کینه پیدا کرده و در صدد انتقام‏جویی برآید  لذا تبدیل به شخصی خشمگین و عصبانی می‏شود که در پی بهانه است. فرد خشمناک بر اثر رفتارهای ناپسند و ناهنجار، از جامعه طرد شده و به فردی گوشه‏گیر و منزوی تبدیل می‏شود.

2ـ عدم اعتماد به نفس:

اعتماد به نفس مهم‏ترین حالت عاطفی برای رشد کامل شخصیت است اگر فرزندی در دوران کودکی موفق به کسب آن نشود، اعتماد به نفس جای خود را به حس حقارت و سرخوردگی می‏دهد.تبعیض بین فرزندان از طرف والدین حس ناتوانی و عدم اعتماد به نفس را در فرزند به وجود می‏‏آورد و به کلی ناامید و مأیوس می‏شود.

3ـ ایجاد فاصله:

تبعیض در بین فرزندان از طرف والدین باعث می‏شود که فرزند احساس کند، پدر و مادرش او را دوست ندارند. از این لحاظ سعی می‏کند زیاد همراه والدین خود نباشد تا کم‏تر دیده شود و مورد سرزنش قرار نگیرد و هر روز فاصله او با والدینش بیشتر می‌شود. بنابراین فرزند برای یافتن پناهگاه برای محبت و دوستی جایی غیر از خانواده و والدین را جستجو می‏کند والدین باید آگاه باشند که ایجاد فاصله آنان و فرزندان‌شان با وجود این که زیر یک چت و در یک خانه هستند، چه اثرات منفی برای فرزندان آنان دارد. پس نباید اجازه هیچ‏گونه فاصله‏ای را بدهند و دوستان خوبی برای فرزندان‏شان باشند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات