top
کودکان شما را نگاه می کنند و از شما الگو برداری می کنند 2

کودکان شما را نگاه می کنند و از شما الگو برداری می کنند 2

کودکان شما را نگاه می کنند و از شما الگو برداری می کنند 2


۶- آنها را در جمع های اجتماعی وارد کنید
زمانی که برای کاری بیرون می روید، در صورت امکان اجازه بدهید همراه شما باشند. آنها را به مردم معرفی کنید. اجازه بدهید ببینند چطور با مردم ملاقات و صحبت می کنید و از شما الگو بگیرند.

 

اجازه بدهید ببینند وقتی با مردم رو به رو می شوید، در مورد چه چیزی صحبت می کنید. با این تصور که درس شان لطمه می خورد، آنها را در خانه حبس نکنید. آنچه در این فضای اجتماعی می آموزید، خیلی مهم تر از اطلاعات کتابی است که در این یک ساعت فرا می گیرند.

۷ -به آنها یاد بدهید با پول چه کار کنند
فقط به آنها پول توجیبی ندهید، بلکه گاهی کارهایی را هم به آنها محول کنید و سپس براساس کار انجام شده به آنها پول بدهید. در این صورت در سن پایین یاد می گیرند که باید کار کنند تا پول داشته باشند این یکی از بهترین الگو ها برای کودکان است.

 

همچنین به آنها یاد بدهید که بخشی از پول شان را پس انداز کنند تا در ضروری ترین زمان از آن استفاده کنند. این رفتار را فقط می توانند از قهرمان شان یاد بگیرند که شما هستید.

۸- اهمیت پیگیری رویاهای شان را به آنها بگویید
بعضی افراد به دنبال رویاهای شان نمی روند، زیرا یا خیلی دیر متوجه می شوند یا اینکه وقتی جوان بودند، هرگز کسی به آنها اهمیت این قضیه را نگفته است. این احتمال را که فرزندتان بعدا این گله را از شما بکند، از بین ببرید.

 

آنها را تشویق کنید. رویاهای بزرگ داشته باشند. از عقایدشان حمایت کنید و زمانی که نیاز دارند به آنها کمک کنید، این گونه آنها زمانی که بخواهند، جرئت امتحان کردن افکار و ایده های جدید را پیدا می کنند.

۹ -برای ورزش تشویق شان کنید
ورزش به ما چیزهای زیادی می آموزد. ورزش های سالنی به ما کمک می کند ذهن مان را باز کنیم و ورزش در فضای باز به ما رهبری و کار گروهی را می آموزد و از آن الگو می گیرد و باعث می شود که از لحاظ بدنی متناسب بمانیم. وقتی فرزندان تان ورزش کنند، رشد بدنی و ذهنی آنها نیز عالی خواهدبود.

۱۰ -از تلویزیون و غذاهای ناسالم دور نگه شان دارید
زمانی که فردی استرس دارد و خوشحال نیست، معمول ترین چیز برای تسکینش، غذای ناسالم و تلویزیون است. همه آنچه را پیش از این گفتیم، انجام دهید که فرزندتان را خوشحال نگه دارید و از شما الگو های درست بگیرد.

 

همیشه غذای خانگی بخورید و کمتر تلویزیون نگاه کنید. به آنها کتاب بدهید و تشویق شان کنید که کاری متفاوت انجام دهند.

اگر به مدت چند سال همه این کارها را هر روز انجام دهید، باعث می شوید فرزندتان در فضای رقابتی که این روزها وجود دارد، ایستادگی کند. زمانی که آنها در کاری که انجام می دهند، موفق شوند از شما به دلیل اینکه در جواین شان راه را به درستی برای شان همواره کرده اید، تشکر می کنند. این مهم ترین وظیفه یک قهرمان است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات