top
مسمومیت با سرب

مسمومیت با سرب

مسمومیت با سرب

اگر در یک خانه قدیمی زندگی می‌کنید که بیشتر دیوارهای آن با رنگ‌های حاوی سرب پوشیده شده است، باید نگران باشید که کودک‌تان در معرض مسمومیت با سرب قرار گیرد؛ نشانه‌های مسمومیت با سرب چه هستند و چگونه می‌توانید کودک‌ خود را در این باره مورد آزمایش قرار دهید؟
 

مهم ترین علائم مسمومیت با سرب چیست؟

مسمومیت با سرب می‌تواند نشانه‌های مختلفی داشته باشد که از جمله این نشانه‌ها، تحریک‌پذیری، سر درد، کاهش وزن، حالت تهوع، یبوست، دردهای شکمی، خستگی و فرسودگی و ضعف عضلانی هستند. با این وجود بسیاری از کودکانی که به مسمومیت با سرب مبتلا شده‌اند، هیچکدام از این نشانه‌ها را بروز نمی‌دهند.

اگر نگران هستید که امکان دارد کودک‌تان دچار مسمومیت با سرب شده باشد، با پزشک خود صحبت کنید. مهم است که پزشک کودک شما را در این مورد تست کنند، چون بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز نشانه‌های مشابه مسمومیت با سرب را دارند. اگر پزشک در مورد این بیماری مشکوک باشد از کودک‌تان تست خون خواهد گرفت. انجمن پزشکان کودک، توصیه می‌کند که همه کودکان در سن یک سالگی و پس از آن در دو سالگی این تست را انجام دهند.

در مطلب چگونه خانه خود را امن و سالم کنید به شما آموزش داده می‌شود که چگونه با روش‌هایی ساده محیط خانه را برای خود و اعضای خانواده خود ایمن کنید.

پاک سازی خانه از سم ها می‌تواند کودک شما را از بسیاری از خطرات محافظت کند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات