top
آموزش قرآن از کودکی نسلی متدین را برای جامعه خواهد ساخت

آموزش قرآن از کودکی نسلی متدین را برای جامعه خواهد ساخت

آموزش قرآن از کودکی نسلی متدین را برای جامعه خواهد ساخت

جامعه ما به خصوص نسل جوان امروز بیش از هر زمانی به ترویج مفاهیم الهی نیازمند است.

ترویج آموزه های قرآنی از پیش دبستانی ها، مهدهای کودک، خانواده ها و ... بسیار اهمیت دارد چرا که کودک از نونهالی با قرآن کریم عجین می شود.

خانواده ها در تربیت نسل مومن نقش بسزا دارند

در این بین والدین نقش بسزایی ایفا می کنند لذا باید شرایط رشد و نمو کودک در فضای قرآنی مهیا شود.

آموزه های دینی وقتی از نونهالی با جان و ذهن کودکان عجین شود قطعا شاهد پرورش نسلی انقلابی و مومن خواهیم بود لذا مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها باید قرآنی شوند و مفاهیم قرآنی در مدارس آموزش داده شود.

پیامبر گرامی اسلام (ص) تأکید داشتند که از دوران کودکی به فرزندان خود قرآن بیاموزید و می فرمایند، حتی اگر یک «بِسم‌الله الرَحمَن الرَّحیم» به نونهالان آموزش بدهید آمرزیده شوید همچنین، مقام معظم رهبری، در مسند رهبری جهان اسلام به خواندن روزانه حتی چند خط قرآن کریم سفارش کرده‌اند.

 

مسابقات قرآن فرصتی برای خودسازی

مسابقات قرآن فرصتی برای خودسازی است، اهتمام مسئولان فرهنگی در برگزاری رقابت های قرآنی فاخر ستودنی است چرا که این رویدادها باعث ترویج فرهنگ دینی می شوند.

زمانی که فتنه‌ها و گرفتاری‌ها مثل پاره‌های ظلمانی شب بر شما هجوم آوردند، مراجعه به قرآن نجات‌بخش انسان است لذا با توجه به تهاجم نرم دشمن و ناتوی فرهنگی که مقام معظم رهبری بارها از آن با تعابیری مانند شبیخون فرهنگی نیز یاد کرده اند می بایست به برنامه های مدون قرآنی روی آوریم.

در این میان البته نقش نهادهای فرهنگی و قرآنی بسیار حساس است چرا که این نهادها در صف نخست مقابله با تهدیدات دشمنان هستند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات