top
تاثیر شغل پدر بر جنسیت جنین

تاثیر شغل پدر بر جنسیت جنین

تاثیر شغل پدر بر جنسیت جنین


شغل پدر بر سلامت جنین تاثیرگذار است. «در مطالعه‌ای که روی ۷۸ کودک دچار سرطان خون بستری در بیمارستان شهید صدوقی یزد و ۷۸ کودک سالم انجام شد، مشخص شده است که در گروه بیماران، شغل پدران به ترتیب کشاورز، نقاش یا به گونه‌ای در تماس با هیدروکربن‌ها بود، در حالی که در کودکان سالم، بیشتر پدران به ترتیب کارگر و کارمند بوده‌اند.
این مطالعه بر نقش بالقوه سموم کشاورزی، حشره‌کش‌ها و هیدروکربن‌ها در ایجاد سرطان تاکید می‌کند.
همچنین طی بررسی‌های گوناگون مشخص شده که کیفیت پایین اسپرم موجب تولد فرزند دختر می‌شود، به ویژه کارگران مزارع و مردانی که در شغل‌هایی مانند مکانیکی مشغول هستند، احتمالا به دلیل مواجه بودن این افراد با سموم و مواد شیمیایی از بین برنده اسپرم در شرایط محل کار کمتر صاحب فرزند پسر می‌شوند، بنابراین توصیه می‌شود که استفاده از پوشش‌های محافظتی (دستکش، لباس کار) جدی گرفته شود.
علاوه بر موارد ذکر شده، تشعشات ناشی از نشت مواد پرتوزا با تاثیرگذاری روی کیفیت اسپرم و تخمک منجر به نازایی مردان می‌شوند و حتی انجام رادیوتراپی و اشعه درمانی در بیماران مبتلا به سرطان از طریق کاهش تقسیم سلول‌های زایای اسپرم در مردان و اثر بر هیپوفیز و مراکز مغزی باروری در هر دو جنس به نارسایی‌های باروری در هر دو جنس منجر می‌شود.»



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات