top
چطور در رفتار با کودکم آرام باشم ؟

چطور در رفتار با کودکم آرام باشم ؟

چطور در رفتار با کودکم آرام باشم ؟

تربیت کودک یکی از سخت ترین کارها است. پدر و مادر راه سخت و درازی را در پیش دارند و کاری پر استرس، نگرانی و تنش در مقابل کودکانشان برعهده دارند. آرامش و آرام ماندن در مقابل رفتارهای کودک هم بر سلامت ذهن آنها تاثیر دارد و هم می تواند درسی برای کودکان باشد، کودکان از رفتارهای پدر و مادر تقلید می کنند. اگر کودک شما بی ادبی کرد یا کاری کرد که مطابق میل شما نبود، نفس عمیقی بکشید و رفتارتان را کنترل کنید. هر چه شما آرام تر باشید کودک تان هم آرام تر خواهد بود. اما گاهی پدر و مادرها نمی دانند چگونه در برخورد با فرزندانشان آرام باشند. در این مطلب به شما می گوییم که چگونه در برخورد با کودک تان آرامش خود را  حفظ کنید ...

بالابردن صدا بی فایده است

وقتی کودک بی ادبی می کند  و سر شما داد می زند، شما هم شروع به داد و فریاد می کنید و آشفتگی تان بیشتر می شود. مطمئن باشید کودک به یک صدای آرام و جدی بیشتر از داد و فریاد گوش می دهد. فراموش نکنید وقتی با فرزندانمان حرف می زنیم، می خواهیم به آنچه که می گوییم توجه کند نه عصبانیت مان، پس بهتر است که آرام باشیم و بدانیم داد زدن کاری را پیش نمی برد. روی دست تان یک علامت بزنید تا به شما یاد آوری کند که هیچ وقت سر فرزندتان فریاد نزنید. یادتان هست وقتی پدر و مادرتان سر شما داد می زدند چقدر ناراحت می شدید و چه احساسی نسبت به او پیدا می کردید ؟

به خودتان برسید

اگر به خودتان نرسید مطمئنا نخواهید توانست از کودک و همسرتان هم مراقبت کنید. باید ورزش کنید، به رژیم غذایی خود دقت کنید، تفریح و سرگرمی را فراموش نکنید، خواب کافی داشته باشید، و مهارت نه گفتن را تمرین کنید. بدانید فرزندان شما سزاوار داشتن والدین سالم و خوشحال هستند.

پدرومادری با شخصیت خودتان باشید

هرکس شخصیت مستقل به خود را دارد و درست نیست که با عقاید خانواده خود یا همسرتان با فرزندانتان رفتار کنید. اجازه دهید فرزندتان احساسات واقعی تان را ببیند و عنوان مامان یا بابا شما را به شخص جدیدی تبدیل نکند. برای کودکتان از بچگی های خودتان تعریف کنید، از محل کارتان بگویید و به او بیاموزید که شما را به عنوان یک انسان با ویژگی شخصیتی مستقل بشناسند.

سعی در ایده آل بودن نکنید

به فکر ایده آل بودن نباشید و فقط سعی کنید بهترین پدر و مادری باشید که می توانید. اشکالی ندارد گاهی اشتباه کنید و به کودک تان نشان دهید تلاشی که برای خوب بودن می کنید مهم ا ست. بدانید در هرشرایطی می توانید فرزندان خوبی را تربیت کنید.

خندیدن را فراموش نکنید

شاید کاری که کودک تان انجام می دهد برای شما جالب  نباشد اما احتمالا برای دیگران جالب است. به او بخندید حتی اگر اشتباهی از او سر زد، به دید خنده دار بودن به ماجرا نگاه کنید و بخندید. با خندیدن شما کودک تان هم خواهد خندید. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات