top
تماشای روزانه ۱۵دقیقه تلویزیون قدرت خلاقیت کودک را کاهش می دهد

تماشای روزانه ۱۵دقیقه تلویزیون قدرت خلاقیت کودک را کاهش می دهد

تماشای روزانه ۱۵دقیقه تلویزیون قدرت خلاقیت کودک را کاهش می دهد

محققان بریتانیایی عنوان می کنند کودکانی که روزانه ۱۵ دقیقه از وقت شان را صرف تماشای تلویزیون می کنند در مقایسه با کودکانی که کتاب خوانده یا پازل درست می کنند در معرض ریسک بالای از دست دادن قدرت خلاقیت شان هستند.

سارا رز، عضو تیم تحقیق از دانشگاه استافوردشایر انگلستان، در این باره می گوید: «اسناد و شواهد آشکار نشان می دهد که کودکان بلافاصله بعد از تماشای تلویزیون، ایده ها و نظرات خلاقانه کمتری دارند. اگرچه این تاثیر بعد از مدت کوتاهی از بین می رود.»

به گفته رز، «اگر کودکان قدرت خلاقیت کمتری در بازی شان داشته باشند، به مرور زمان بر رشدشان تاثیر منفی خواهد داشت.»

در این مطالعه، تیم تحقیق به بررسی تاثیر آنی تلویزیون بر خلاقیت کودکان سه ساله پرداختند. آنها کودکان را که کارتون تماشا می کردند با کودکانی که کتاب می خواندند یا پازل حل می کردند مقایسه کردند.

سپس از کودکان آزمایش بیان ایده های خلاقانه را بعمل آوردند. محققان دریافتند ایده ها و نظرات پرسیده شده از کودکانی که پازل درس کرده یا کتاب خوانده بودند بهتر از کودکانی بود که تلویزیون تماشا کرده بودند.

به گفته محققان، تماشای تلویزیون تاثیری معکوس بر سلامت آنها نیز دارد. کودکان ۶ ساله ای که بیشتر وقت شان تلویزیون تماشا می کنند در نهایت دارای عروق خونی نازک تری در چشم هایشان خواهند بود، با افزایش احتمال بیماری قلبی، فشارخون بالا و دیابت در سنین بالاتر هم روبرو هستند.



مرتبه
مرتبه
zeynab avandi
1395/07/05 - 20:28
پسرم دو سال و ۸ ماهه است.
چند تا کلمه بد از تو فیلمها و برنامه های تلویزیون یاد گرفته.
به نظرتون چیکار کنم که تکرار نکند؟
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات