top
دیفتری

دیفتری

دیفتری

دیفتری بیماری جدی و خطرناکی است که کاملا میتوان از آن اجتناب کرد. اگر در دوره کودکی سه بار به کودک واکسن دیفتری و در یک سالگی و پس از آن هر سه سال یک بار واکسن یادآور زده باشید ، احتمال ابتلای او به دیفتری تقریبا صفر است.

دیفتری با ضعف و خستگی عمومی ، گلودرد و تب همراه است. روی لوزه ها را چرک می پوشاند و این احتمال هست که همه گلو را بگیرد.

گاهی اوقات دیفتری از حنجره شروع میشود . علامت این بیماری خشونت و گرفتگی صدا ، سرفه های خشک و تنگی نفس است. هر وقت فرزند شما تب ، گلودرد یا علائم دیفتری را دارد فورا به پزشک مراجعه کنید.

برای درمان هر مورد مشکوک به دیفتری ، همراه با سایر داروها از سرم استفاده کنید . بیماری یک هفته بعد از تماس فرد سالم به افراد مبتلا ، ظاهر می شود.

فلج اطفال ( پولیومی لیت ) :

هر جا از واکسن فلج اطفال استفاده شده ، این بیماری تقریبا ریشه کن شده است. کودکان را باید در اوایل دوره نوزادی با دادن واکسن خوراکی سابین ، علیه سه نوع فلج اطفال واکسینه کرد.

این بیماری هم ، مثل بسیاری از بیماری های عفونی دیگر با بی حالی بدن ، تب و سردرد شروع میشود. ممکن است استفراغ ، یبوست و یا اسهال خفیفی هم به وجود آید.

در بسیاری از موارد ، این علائم ، نشانه فلج اطفال نیستند و بسیاری از آنها کاملا بهبود می یابند. اگر پس از اتمام مرحله شدید عفونت ، فلج اطفال باز هم باقی بماند ، استفاده از دارو و توجهات دقیق پزشکی ، اهمیت حیاتی دارد. انجمن ملی بهداشت آماده است که به خانواده ها در این زمینه کمک کند.

اگر در جامعه شما فلج اطفال پیدا شده است ، عاقلانه ترین کار این است که فرزند خود را از رفتن به جاهای پر جمعیت و سر بسته ای چون مغازه ها و سینماها و استخرهای عمومی ، دور نگه دارید.

از سوی دیگر ، بر اساس اطلاعات فعلی ما ، دور نگهداشتن کودک از دوستان صمیمی اش ضرورتی ندارد.

اگر بخواهید در همه عمرتان مراقب او باشید ، حتی به او اجازه نخواهید داد از این طرف خیابان به آن طرف برود.

پزشکان معتقدند که سرماخوردن و خستگی مفرط ، فرد را نسبت به ابتلای به این بیماری ، مستعدتر می کند ولی بهتر است که همیشه از این عوامل دوری شود.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات