top
تماشای تلویزیون در مهد کودک

تماشای تلویزیون در مهد کودک

تماشای تلویزیون در مهد کودک
یک مطالعه جدید نشان داده است که بچه هایی که در مهد های کودک روزی یک ساعت تلویزیون تماشا میکنند بیش از آنهایی که کمتر از این میزان جلوی تلویزیون مینشینند چاق هستند و وزن اضافه دارند.
در سال های اخیر چاقی بچه ها به یک معضل جهانی تبدیل شده و تمام تلاش ها معطوف بیشتر کردن حرکت در آنها است.
 
مطالعات قبلی ارتباط چاقی بچه ها و نگاه کردن تلویزیون را نشان داده بود ولی بررسی فعلی مشخص کرد که این تاثیر در بچه های کودکستانی که فعالیت زیادی دارند هم وجود دارد و حتی یکساعت نشستن جلوی تلویزیون هم میتواند در افزایش وزن آنها تاثیر داشته باشد.
 
در این بررسی محققین اطلاعات پزشکی بیش از ۱۱ هزار کودک کودکستانی را در سال های ۲۰۱۲-۲۰۱۱ مورد بررسی قرار دادند و ساعت هایی که بچه ها از تلویزیون استفاده میکردند و قد و وزن آنها مورد مقایسه قرار گرفت. بررسی نشان داد که در ایالات متحده بچه های کودکستانی به طور متوسط روزی سه ساعت تلویزیون تماشا میکنند و در آنهایی که مدت نشستن آنها در هر روز جلوی تلویزیون بیش از یکساعت بوده است احتمال چاقی ۷۳-۵۸ درصد بیش از آنهایی بوده که کمتر از آن تماشا میکردند.
محققان میگویند مهدهای کودک جایی است که باید به بچه ها طرز زندگی درست را آموزش داد و یکی از آنها مسلما نگاه کردن زیاد تلویزیون نیست. آکادمی متخصصان کودکان امریکا حداکثر مدت روزانه استفاده از تلویزیون در بچه ها و نوجوانان را دو ساعت میداند و در این تحقیق مشخص شده که در بچه های کودکستانی حتی روزی یکساعت هم میتواند مشکلات سلامتی برای بچه ها بوجود آورد.
 


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات