top
کودکان به هر دو والد نیاز دارند

کودکان به هر دو والد نیاز دارند

کودکان به هر دو والد نیاز دارند

 پدرانی که فعال هستند و در تربیت کودک کمک می‌کنند، کودکان شاد و سالم تری هستند نسبت به کودکانی که پدران آنها غایب هستند و یا در تربیت آنها دخالتی ندارند.  پدرانی که برای کودکان خود وقت صرف می‌کنند احتمال اینکه کودکان آنها موفقیت بیشتری در مدرسه داشته باشند، مشکلات رفتاری کمتری داشته باشند و اعتماد به نفس و بهزیستی روانی بیشتری را تجربه کنند، بیشتر خواهند کرد.

 

چه کاری می توانید انجام دهید.

 

به مادرِ کودک خود احترام بگذارید.

زمانی که کودکان می بینند، والدین آنها به یکدیگر احترام می‌گذارند با احتمال بیشتری احساس پذیرفته شدن و قابل احترام بودن می‌کنند.

 

برای کودک خود وقت صرف کنید.

اگر شما فردی هستید که همواره مشغله زیادی دارید کودکان احساس طرد شدن می کنند، فارغ از هر چیزی که شما بگویید. بنابراین برای کودک خود وقت بیشتری بگذارید.

 

به شنیده شدن بها دهید.

هنگامی که کودکان خیلی کوچک هستند شروع کننده صحبت با آنها باشید و با آنها در مورد هر چیزی صحبت کنید. به نظرات و مشکلات آنها گوش فرا دهید.

 

تربیت با عشق

همه کودکان نیازمند راهنمایی و تربیت هستند، نه به عنوان تنبیه، بلکه به عنوان روشی برای تنظیم محدودیت ها و کمک به کودکان که از پیامدهای طبیعی و منطقی درس بگیرند. پدرانی که به یک روش آرام، عادلانه و غیر خشونت‌آمیز به تربیت کودکان خود می‌پردازند در واقع عشق خود را به آنها نشان می‌دهند.

 

الگوی خوبی باشید.

پدران چه بدانند چه نداند الگوی مهمی برای فرزندان خود هستند. یک دختری که با یک پدر پر از عشق بزرگ شده می‌داند که شایسته این است که با احترام با او رفتار شود. پدران می‌توانند به پسران خود یاد دهند که چه چیزی در زندگی مهم است و این کار را از طریق آموزش صداقت، فروتنی و مسئولیت به کودک یاد می‌دهند.

 

برای کودک خود معلم باشید.

پدری که به کودک خود در مورد خوب و بد آموزش می‌دهد و آن‌ها را تشویق می کند که تلاش خود را برای انجام بهترین به کار بگیرند خواهد دید که کودک انتخاب‌های خوبی در آینده خواهد داشت. پدران فعال از مثالهای روزمره استفاده می کنند تا درس های پایه زندگی را به کودک خود بیاموزند.

 

همه خانواده در کنار هم غذا بخورید.

خوردن یک وعده غذایی در کنار هم، می‌تواند بخش مهمی از زندگی یک خانواده سالم باشد. این کار به کودکان فرصتی می دهد تا در مورد آنچه انجام می دهند صحبت کند و زمان خوبی است برای پدران، که خوب گوش بدهند و راهنمایی های لازم را به کودک بدهند.

 

برای کودک خود کتاب بخوانید.

از سنین پایین شروع به کتابخوانی برای کودکان کنید. ایجاد عشق به خواندن یکی از بهترین روش هاست برای اطمینان از اینکه زندگی وی سرشار از رشد شخصی و شغلی درآینده خواهد شد.

 

نشان دادن محبت

کودکان نیاز به احساس ایمنی دارند و این احساس ناشی از دانستن این مسئله می باشد که آنها متوجه شوند از سوی والدین خود خواستنی، پذیرفتنی و دوست داشتنی هستند. نشان دادن محبت به صورت روزانه بهترین روش برای این است که به کودکان خود نشان دهید که آنها را دوست دارید.

 

به یاد داشته باشید که شغل پدر بودن هرگز تمام شدنی نیست.

حتی بعد از بزرگ شدن فرزندان و ترک کردن خانه، آنها همچنان به دنبال پدران خود هستند تا از آنها راهنمایی بگیرند و به حرف وی گوش کنند. پدر بودن به اندازه یک عمر ادامه خواهد داشت.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات