top
بیش فعال ها دور این غذاها خط قرمز بکشند

بیش فعال ها دور این غذاها خط قرمز بکشند

بیش فعال ها دور این غذاها خط قرمز بکشند

آب نبات 

آب نبات سرشار از شکر و رنگ های مصنوعی است که بدترین ترکیب غذایی برای کودکان بیش فعال محسوب می شود و علائم بیماری را در کودکان بیش فعال تشدید می کند. 

 

نوشابه 

اگر فرزندتان مبتلا به بیش فعالی است حواستان باشد که خیلی سراغ نوشابه و دلستر و آب های گاز دار نرود. علاوه بر شکر به مقدار زیاد، نوشابه و سودا کافئین و شربت ذرت با فروکتوز بالا نیز دارند که هر دو از محرک های مهم علائم بیش فعالی محصوب می شوند. 

 

میوه ها و سبزیجات یخ زده 

اگر چه وجود میوه و سبزی در برنامه غذایی روزانه کودک مبتلا به بیش فعالی ضروری است اما سبزیجات و میوه های یخ زده افزودنی هایی دارند که علائم بیماری را تشدید می کند و باعث کاهش تمرکز در کودکان بیش فعال می شود. علاوه بر این ترکیبی به نام ارگانو فسفات هم به سبزی ها و میوه های زده اضافه می شود که نوعی ضدحشره است و در ایجاد اختلالات رفتاری مبتنی بر مشکلات عصبی موثر است. 

 

کیک، کلوچه و خامه و تزئینات روی کیک 

وجود رنگ های مصنوعی و مقدار بسیار زیاد شکر در این خوراکی ها به شدت علائم بیش فعالی را تحریک می کند و باعث می شود تاثیر داروهای تجویز شده کاهش یابد. در ضمن بخش زیادی از شیرینی موجود در این خوراکی ها حاصل اضافه شدن قندهای مصنوعی است که حتی از قند و شکر معمولی هم در تشدید علائم بیش فعالی موثر تر است. 

 

نوشابه های انرژی زا

کافئین، شیرین کننده های مصنوعی و رنگ های مصنوعی و همچنین شکر معمولی نوشابه های انرژی زا از جمله رد بول و... را به بدترین انتخاب های غذایی برای کودکان بیش فعال تبدیل می کند. 

 

ماهی و غذاهای دریایی آلوده به جیوه 

اگر چه ماهی به دلیل داشتن اسید چرب امگا سه برای کودکان بیش فعال مفید است اما اگر آلوده به جیوه باشد، علائم بیش فعالی را تحریک می کند. جیوه نیز مانند فیبر در بدن هضم و جذب نشده و به مرور در مغز رسوب می کند و در ایجاد اختلالات رفتاری نقش دارد. 

 

شکلات و شکلات داغ 

شکلات نیز مانند نوشابه و نسکافه و... سرشار از کافئین است که کودک بیش فعال را تبدیل به بمب انرژی و مهارنشدنی می کند. 

 

چیپس 

بچه ها عاشقش هستند اما این خوراکی می تواند یکی از بدترین انتخاب ها برای کودک بیش فعال باشد چون سرشار از رنگ و طعم دهنده های مصنوعی است و باعث تحریک علائم بیماری می شود. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات