top
به کودکانتان یاد بدهید که در مورد احساسات دیگران فکر کنند

به کودکانتان یاد بدهید که در مورد احساسات دیگران فکر کنند

به کودکانتان یاد بدهید که در مورد احساسات دیگران فکر کنند

ملاحظه کاری

آیدا خیلی ناراحت بود چون دختران سه ساله و چهارساله اش، هر وقت که آنها را با خود به مرکز خرید می برد آنها با هم دیگر دعوا می کنند. ایدا می گوید « که من آخرسر به انها گفتم که ما باید این مسئله را حل کنیم که زمانی که به خرید می رویم نباید هیچ کس به خصوص مرا عصبانی و ناراحت کنید».

 

مادر به دخترانش پیشنهاد داد که چگونه می توانند کاری کنند که رفتن به خرید برای همه تجربه ی خوبی باشد. دختر چهارساله اش گفت که ما می توانیم از خانه با خودمان خوراکی ببریم که دیگر برای کلوچه ها نق نزنند. دختر سه ساله اش گفت که من با خودم به آرامی آواز می خوانم که احساس خوبی داشته باشم.

 

دخترها قول هایشان را به خاطر سپردند، و دفعه ی بعدی که انها برای خرید به سوپرمارکت رفتند آنها آرامش بیشتری داشتند. زمانی که آنها داشتند مغازه را ترک می کردند دختر کوچکتر پرسید، «آیا تو واقعا الان حس می کنی که عصبی و ناراحت هستی؟» مادر آنها را مطمئن کرد که او احساس خوبی دارد و گفت که چقدر خوب بود که هیچکس با جنگ و دعوا روبرو نشد.

 

این تمرینات برای حل مسائل جزئی دقیقا به کودک کمک می کند که یاد بگیرد که ملاحظه گر بودن ارزشمند می باشد. شرط می بندم. هر زمانی، حتی یک کودک کوچک وقتی می بیند که کلمات یا رفتار باعث می شود که یک نفر لبخند بزند یا احساس بهتری داشته باشد، باعث می شود که او با هر کس دیگری مهربان باشد، و آن شخص نیز با او مهربان و خوش برخورد خواهد بود. این بازخورد باعث می شود که این رفتار با رفتارهای دیگری که با ملاحظه گری در ارتباط است در کودک شکل بگیرد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات