top
عشق ورزیدن را به کودک یاد دهید

عشق ورزیدن را به کودک یاد دهید

عشق ورزیدن را به کودک یاد دهید

بخشندگی با مهربانی

والدین فکر می کنند که کودکان به صورت طبیعی عشق می ورزند و با مهربانی می بخشند. این درست است، ولی برای عشق ورزی نیاز است که احساسات متقابل باشد. در یک روز معمولی پرمشغله درک آن مشکل است که عبارت «دوستت دارم» را بکار برد، دقیقا این کار حداقل چیزی است که کودک می خواهد بشنود.

 

بگذارید که کودکتان ببیند که عشق را به او نشان می دهید و محبت کردن به افراد در زندگی تان وجود دارد. زمانی که کودک شما را می بیند، همسرتان را ببوسید و در آغوش بگیرید. با کودکان در مورد اینکه چقدر قدردان پدر بزرگ و مادر بزرگ، خاله ها، عموها و عموزاده ها هستید صحبت کنید.

 

و البته نگذارید که حتی یک روز طی شود بدون اینکه شما مهربانی تان را نسبت به کودکتان ابراز کنید. مهربانی تان را به طور غیرمنتظره نشان دهید: یک یاداشت در بسته ی ناهارش بگذارید. شکل یک قلب را بر روی آینه ی دستشویی بکشید که زمانی که کودک در حال مسواک زدن دندان هایش است آن را ببیند. بدون هیچ دلیلی او را بغل کنید. نگذارید که یک صبح طی شود یا یک بعد از ظهر بدون اینکه محبت و عشقتان را ابراز کنید.

 

من می توانم عملا تضمین کنم زمانی که شما بیشتر به کودکتان می گویید «دوستت دارم»، کودکتان بیشتر به شما خواهد گفت «دوستت دارم». هر چقدر که شما بیشتر او را ببوسید و بغل کنید، خانه ی شما سرشار از عشق و مهربانی می شود. و زمانی که کودکان برای ابراز علاقه شان نسبت به ما احساس آزادی می کنند، شاید ما ارزشمندترین چیز را در آن ها تثبیت می کنیم.

 

 


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات