top
عوامل اضطراب انگیز که باعث کابوس شبانه کودکان میشود

عوامل اضطراب انگیز که باعث کابوس شبانه کودکان میشود

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: با وجود پژوهش های انجام شده، علت دندان قروچه دقیقاً مشخص نیست. در برخی موارد به دلیل منظم نبودن دندان های بالا و پایین یا واکنش به درد این عارضه پدید می آید اما علاوه بر موارد ذکر شده یا مسائل مربوط به رشد کودک در بسیاری از موارد استرس، تنش یا خشم نیز علت های قابل توجه دیگری است.

عوامل اضطراب انگیز که باعث کابوس  شبانه کودکان میشود


خواب های پریشان نیز گاه علل پزشکی دارد و هم ممکن است متاثر از اضطراب های کودک باشد. در ادامه به چند نمونه از عوامل روان شناختی که می تواند به اضطراب در کودک منجر شود و این نوع مشکلات را برای کودکان به وجود آورد اشاره می شود:
اضطراب از کجا می آید؟
وقایع ترسناکی که کودک طی روز از طریق تلویزیون، کتاب ها، بازی های رایانه ای و یا دوستان با آن ها رو به رو می شود.
1 - یکی از عوالمی که باعث کابوس دیدن کودک می شود مشاجرات، مشکلات عاطفی و رقابت های دشوار با همسالان .
2 - علت دوم کابوس های شبانه کودکان تنها ماندن طولانی مدت و در نتیجه درگیر شدن ذهن کودک با تخیلاتی که محتوای ترسناکی دارد.
3 - بیمار شدن، طول کشیدن دوره درمان و رو به رو شدن با وضعیت های درمانی غیرقابل درک هم می تواند از عوامل به وجود آمدن کابوس در خواب کودک شود. .
4 - تغییرات عمده در زندگی که از قبل آمادگی مواجهه با آن ها در کودک ایجاد نشده است مانند تغییر محل زندگی، ورود به یک محیط آموزشی جدید، دوری از فردی که به او وابسته شده است، تولد فرزندی دیگر و ...
5 - عامل پنجم کابوس دیدن کودک، بی نظمی در برنامه های روزمره که باعث می شود کودک قابلیت پیش بینی رویدادها را نداشته باشد.
6 - مشاجرات والدین، منتقل کردن مشکلات مالی یا شغلی والدین به کودک و همچنین ترساندن کودک به عنوان یک روش تربیتی اشتباه از سوی برخی والدین.
7 - عامل آخر کابوس های شبانه کودکان خستگی بیش از حد نیز گاه افکار کودک را مغشوش می کند.


 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات