top
برنامه های خشن و ترسناک منجر به کابوس های شبانه کودکان میشود!

برنامه های خشن و ترسناک منجر به کابوس های شبانه کودکان میشود!

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده:دیدن برنامه‌ های خشن و ترسناک منجر به کابوس های شبانه کودکان می شود. یک فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوانان، علت بروز کابوس...

برنامه های خشن و ترسناک منجر به کابوس های شبانه کودکان میشود!

 
 یک فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوانان در یزد گفت: دیدن برنامه‌ های خشن و ترسناک منجر به کابوس های شبانه کودکان می شود.
 یک فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوانان، علت بروز کابوس در کودکان را قرار گرفتن آن ها در یک محیط و یا شرایط اضطراب آور، بیماری و وجود درد در کودک، هیجان‌های بیش از اندازه، دیدن برنامه‌ های خشن و ترسناک از تلویزیون و حتی بی‌توجهی پدر و مادر به کودک دانست.
دکتر محمدرضا صدرعاملی با بیان این که، کودکان اغلب از سن ۳ سالگی درگیر کابوس های شبانه می‌شوند و این کابوس ها در سن 4 تا 6 سالگی به اوج خود می‌رسد، گفت: این در حالی است که سن شروع کابوس های شبانه در دختران دیرتر از پسرها است و کودکان نگران، بیشتر با بروز کابوس‌های شبانه روبرو می شوند.
وی خاطرنشان کرد: پدر و مادر در صورت برخورد با چنین موقعیت‌هایی باید ابتدا کودک را از خواب بیدار کنند و سعی کنند او را آرام کرده و او را از این که در جای امنی قرار دارد مطمئن کنند.
به گفته این روانپزشک، لازم نیست پدر و مادر، بی درنگ درباره کابوس با کودک گفت و گو کنند.
دکتر صدر عاملی برای پیشگیری از دیدن کابوس در کودکان توصیه کرد: کودکان برای رهایی از کابوس های شبانه باید پیش از خواب از شرایط آرام و به دور از اضطراب برخوردار باشند و از تماشای فیلم‌ های ترسناک، خواندن داستان های ترسناک و فعالیت بدنی زیاد پیش از خواب پرهیز کنند.
این روانپزشک تصریح کرد: بهتر است در طول روز درباره مشکلات و نگرانی‌های کودک با او گفت و گو کنیم تا زمینه اصلی ناراحتی او را بیابیم. سعی کنیم دوراندیش باشیم و در صورتی که کودک فعالیت جدیدی را آغاز می‌کند، از پیش او را برای پذیرش این فعالیت آماده کنیم تا در اثر نگرانی ناشی از یک فعالیت جدید، درگیر کابوس‌های شبانه نشود.
وی درباره تداوم و تکرار شدن کابوس‌ها نیز گفت: اگر در کودک به طور مداوم و تکراری، کابوس های شبانه‌ ایجاد شود به علت ترس و نگرانی‌های عمده‌ای است که باید زیر نظر پزشک ارزیابی شوند تا زمینه این علائم مشخص شده و از سوی پزشک تحت درمان قرار گیرند.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات