top
نقش افسردگی پدر در بروز مشکلات عاطفی و رفتاری کودکان

نقش افسردگی پدر در بروز مشکلات عاطفی و رفتاری کودکان

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده:کودکان در فامیل‌های که پدر خانواده از افسردگی و یا دیگر مشکلات روانی رنج می‌برد، در مقایسه با دیگر کودکان، بیشتر امکان دارد درگیر مشکلات عاطفی و رفتاری شوند

نقش افسردگی پدر در بروز مشکلات عاطفی و رفتاری کودکان

محققین دانشگاه طب نیویورک طی گزارشی در نشریه‌ی اطفال اعلام نمودند که کودکان در فامیل‌های که پدر خانواده از افسردگی و یا دیگر مشکلات روانی رنج می‌برد، در مقایسه با دیگر کودکان، بیشتر امکان دارد درگیر مشکلات عاطفی و رفتاری شوند.
محققین گفته اند که پیش از این به‌خوبی دانسته شده که افسردگی مادر احتمال بروز عوارض روانی و جسمی در کودکان را بالا می‌برد، ولی میزان مطالعات درباره‌ی افسردگی پدر و اثرات احتمالی آن بر کودکان خانواده بسیار کمتر بوده است.
طی این بررسی محققین وضعیت ۲۱،۹۹۳ کودک را که با هر دو والد خود زندگی می‌کردند مورد مطالعه قرار داند. آنها دریافتند که وقتی مادر دچار علایم افسردگی است، احتمال بروز مشکلات عاطفی و رفتاری در کودکان نسبت به زمانی که پدر دچار چنین مشکلی باشد بیشتر است.
آمار بدست آمده در مورد مشکلات رفتاری و عاطفی در کودکان بدین گونه است:
- %۲۵ اگر پدر و مادر هر دو دارای علایم افسردگی باشند
- %۱۹ اگر تنها مادر دچار باشد
- %۱۱ اگر تنها پدر دچار باشد
- %۶ اگر هیچ کدام از والدین دچار نباشند
نکته‌ی دیگری که محققین به آن اشاره کرده اند این است که برای یافتن روش های بهتر تشخیص مشکلات روانی در پدران به تحقیقات بیشتر ضرور است، به این معنی که روش‌هایی که فعلا وجود دارند کافی نیستند. آنها همچنین اظهار کرده اند که “تا آنجا که ما می‌دانیم، این اولین تحقیق بر روی یک تعداد کودکان امریکایی برای نشان دادن این است که زندگی با پدران دچار علایم افسردگی و سایر اختلالات روانی منجر به افزایش احتمال بروز مشکلات رفتاری و عاطفی در کودکان می شود


 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات