top
آنچه که در مورد کودکان کتک کار نباید انجام دهید

آنچه که در مورد کودکان کتک کار نباید انجام دهید

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: سر فرزند خود فریاد نکشید یا برایش دلیل و نظیر نیاورید. وقتی فرزند شما در کوران طغیان احساسات است. هیچ راهی برای نفوذ منطقی در وی ندارید. فقط باید صبر کنید تا کودک کمی آرام شود.

آنچه که در مورد کودکان کتک کار نباید انجام دهید

آنچه که هرگز نباید انجام دهید:
سر فرزند خود فریاد نکشید یا برایش دلیل و نظیر نیاورید. وقتی فرزند شما در کوران طغیان احساسات است. هیچ راهی برای نفوذ منطقی در وی ندارید. فقط باید صبر کنید تا کودک کمی آرام شود.
اگر کودک در یک مکان عمومی قشقرق به پا کرد ، او را به یک مکان خصوصی تر مثل اتومبیل خودتان یا لااقل دستشویی ببریدو اگر باز هم کنترل وی غیرممکن بود او را به خانه ببرید.
متاسفانه مواردی هم وجود دارد که شما نمی‌توانید محل را ترک کنید، مثل هواپیما، قطار. پس بهترین کار این است که لبخند بزنید و تحمل کنید که البته ممکن باعث رنجش دیگران بشود اما شما باید نگران فرزند خود باشید نه کس دیگر.
اگر فرزند شما شروع کرد به گاز گرفتن، لگد زدن، کتک کاری یا هر رفتار نامناسب دیگر، آن موقع باید فورا او را تا زمانی که آرام شود از موقعیتی که در آن است دور کنید.
زمانی که کج خلقی کودک پایان یافت ، در مورد آنچه اتفاق افتاد با عصبانیت یا آشفته حالی صحبت نکنید زیرا مرور دوباره و دوباره اتفاقات می‌تواند کودک را برآشفته کند و باعث شروع مجدد یک بداخلاقی بشود.
او را در آغوش بگیرید و ببوسید و به آرامی تکان دهید. و اگر فکر می‌کنید نیاز است که راجع به آن حرف بزنید بگذارید چند ساعتی بگذرد و وقتی هر دوی شما آرامش خود را بازیافتید راجع به آن با هم حرف بزنید.
می‌توانید خوشحال باشید که این مراحل و رفتارها برای همیشه ماندنی نیست. و با رشد کودک و فراگیری اینکه چگونه خواسته هایش را مطرح کند و اینکه چگونه احساساتش را بیان کند بهتر و بهتر می‌شود



مرتبه
مرتبه
مریمی
1393/12/19 - 09:48
دور کردن راه حلیه که به نفع دو طرف است
کاش راه حلی برای هواپیما و قطار هم بود؟
رها اسماعیلی
1393/12/19 - 09:50
چون توی ماشین و هواپیما و ... هیچ راه فراری نیست مجبوریم تا بچه ها بزرگ بشن مسافرت نریم
و این خیلی بده
مامانی
1394/01/18 - 11:17
چند روزیه دخترم دست بزن پیدا کرده و نه تنها به بچه ها که حتی به افراد بزرگتر و حتی خود من هم میزنه و دلیلشم اینه که یکی از آشناهامون چند ساعتی باهاش بازی بزن بزن میکرد و هرچی اصرار کردم که نکنه گوش نکرد و الان واقعا اعصابم به هم ریخته و نمیدونم با این مشکل چکار کنم قبلا یک موقعهایی بعضی از کلماتی که به کار میبرد و خوشایندم نبود با بازی کردن و جایگزین کردن کلمه دیگه نتیجه داد و دیگه اون کلمه رو به کار نبرد اما این رفتارش واقعا منو به هم ریخته با عروسکاش بازی میکنم و غیر مستقیم بهش میگم کار بدیه و هیچکی دوستش نداره ولی باز هم مرتب همون رفتار تکرار میکنم واقعا ممنون میشم راهنماییت کنید و منو از این دلنگرانی بیرون بیارید
مامان آرینا
1394/01/26 - 09:28
سلام به دوستان مهربونم ،چند روز پیش که با دخترم به پارک رفته بودیم شاهد اتفاقی بودم که باعث شد سوالهای زیادی در ذهنم شکل بگیره. یکی از بچه ها که در پارک بازی می کرد مرتب بچه های دیگرو می زد یا موهاشونو می کشید البته حدودا دوساله بود یکی از بچه ها با اینکه ازش بزرگتر بود وقتی بچه کوچکتر موهاشو کشید ایستاد و فقط گریه کرد من خیلی ناراحت شدم وقتی به مامان بچه کوچولوتر گفتم این طور که پیداست دختر شما عادت کرده که بچه ها رو بزنه !در جواب من گفت پدرش یادش داده تا اینطوری بتونه از خودش دفاع کنه فردا که بزرگ شد اگه کسی بزنش بتونه از خودش دفاع کنه و کم نیاره.من هیچ جوابی ندادم اما به نظر شما دست به زن با دفاع از خود متفاوته یا نه ؟تکلیف بچه ائی که دست به زن نداره و مادرش از این کار منعش کرده چیه؟آیا باید به بچه یاد داد هرکسی کتک زد یا موهاتو کشید تو هم بزنش و موهاشو بکش؟ و اینکه چطور باید به بچه ها آموزش داد که در مقابل چنین بچ هائی از خودشون دفاع کنن ؟ آیا بچه ائی که دست به زن نداره و فقط گریه می کنه در آینده به قول خودمون تو سری خور بار میاد و نمی تونه از خودش دفاع کنه؟
زهرا
1394/07/23 - 11:03
درزمان قشقرق بهترین رفتار بی تفاوتی هست من درمورد دختر و پسرم خیلی خوب جواب گرفتم بهشون میگفتم وا یعنی چی؟ و خیلی خونسرد می گذشتم و بعد از چند بار خودشون متوجه میشدن راه خوبی نیست و ترکش می کردن،دور کردن بچه از جمع راه خییییلی خوبیه اما تو فضای بسته باید خیلی باهوش باشید،داشتن خوراکی و اسباب بازی جدید و جذاب خیلی خوب جواب میده به نظرم یک مادر باید همیشه یک کیف جادویی داشته باشه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات