top
خود محوری زمینه ساز دزدی کودکان است

خود محوری زمینه ساز دزدی کودکان است

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: اگر در کودکی، خودمحوری اصلاح نشود؛ پر توقعی و زیاده‌خواهی او، باعث دزدی‌اش می‌شود؛ به عنوان مثال کاسبی که کم‌فروشی می‌کند؛ در خودمحوری کودکانه باقی مانده است.

خود محوری زمینه ساز دزدی کودکان است


 کارشناس ارشد روان‌شناسی گفت:  کودکان  خودمحوردر بزرگ‌سالی دست به دزدی‌های کلان و سوء استفاده از امکانات بیت‌المال و مقام و نصب‌شان می‌زنند.
وی در خصوص راه‌حل این مشکل گفت: والدین نباید سریع خواسته و نیازهای غیرضروری کودکان‌شان را برآورده کنند و باید به کودک بیاموزند که برای برآورده شدن خواسته‌هایش، باید مدتی سختی بکشد و صبر داشته باشد.
وی با بیان این‌که هرگز نباید برخی از خواسته‌های کودکان را برآورده کرد؛ گفت: باید نیازهای اساسی کودکان را برآورده کرد ولی در خصوص برآورده کردن نیازهای غیرضروری آن‌ها، باید تامل کرد.
انجم‌شعاع، جلب توجه کردن را نیز یکی دیگر از دلایل دزدی کودکان دانست و گفت: حالت‌های مختلفی وجود دارد که کودک تصور می‌کند در خانواده و یا مدرسه به حساب نمی‌آید یا دیده نمی‌شود؛ از این‌رو دست به دزدی می‌زند تا به او توجه و جدی گرفته شود و این کودکان در جوانی، دزد و قلدر می‌شوند و سعی می‌کنند با ایجاد رعب و وحشت در دیگران، جلب توجه کنند.
وی ادامه داد: در مواردی دیگر کودک سعی می‌کند با دزدیدن پول، وسایلی مانند دوچرخه و یا اسباب بازی تهیه کند تا با داشتن آن وسیله، جلب توجه نماید و یا این‌که با دزدیدن پول برای دیگران و دوستان خود، وسیله و یا خوراکی تهیه کند تا مورد توجه دیگران قرار گیرد.



مرتبه
مرتبه
پدربزرگ
1394/01/17 - 09:26
درسته
اکثر دزدی های بزرگسالی، ریشه در کودکی داره
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات