top
کودک بد دهن را چه کنیم

کودک بد دهن را چه کنیم

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده:توجه به بد دهنی کودکان آنها را در این زمینه فعال تر می کند

کودک بد دهن را چه کنیم

بد دهنی در بین کودکان چیزی نیست که کمیاب باشد. آنها مثل لوح سفیدی هستند که دائم از طریق بزرگترها، تلویزیون و مدرسه مخدوش می شوند. از یک سنی به بعد هر کودک کلماتی را بدون آنکه معنی دقیقش را بداند به عنوان حرف بد یاد می گیرد و تکرار می کند. اما شما به عنوام پدر و مادر و یا مربی کودکان چگونه با چنین مواردی برخورد نمایید، نیاز به کمی مهارت و صبر و حوصله دارد.

بد دهنی کودکان
- الگوی خوبی برای بچه ها باشید
احتمالا بسیاری از والدین می دانند فرزندانشان از آنها الگو می گیرند و از خودشان حرف های بد را یاد می گیرند ولی عجیب آن که وقتی کودکشان حرف بدی می زند باز هم او را سرزنش و تنبیه می کنند که چرا چنین حرف بدی را زدی؟
- توجه بیش از حد
توجه بیش از حد به اعمال بدی که کودکان انجام می دهد باعث می شود آنها به تکرار رفتارهای بد ترغیب شوند.
- تعجب زیاد نشان دهید؟
بسیاری از ما عادت کردیم وقتی کودکمان حرف بدی می زند با گفتن کلماتی مانند: «ای وای! چه حرف زشتی!» «آخ آخ!» و … او را متوجه اشتباهش بکنیم اما با این کار احتمال این که او به گفتن این کلمات حریص تر شود زیاد است زیرا معمولا وقتی ما را از انجام کاری منع می کنند به امتحان کردن آن مشتاق تر می شویم.
- جایگزین های مناسب کلمات
همچنین برای این که به کودکتان بیاموزید که موقع عصبانیت حرف بد نزند به او بگویید به جای گفتن حرف بد، احساسش را بیان کند، مثلا در مقابل تمسخر دیگران احساسش را این طور بیان کند: من از دست تو خیلی عصبانی هستم چون منو پیش دیگران مسخره کردی.
البته باز هم تاکید می نماییم که این تمام راه حل های ممکن در برخورد با بد دهنی کودکان نیست و لازم است شما مهارت خویشتن داری و خلاقیت در پیدا کردن جایگزین مناسب برای عبارت نامناسب را تمرین و تقویت نمایید.

 



مرتبه
مرتبه
خونه
1393/12/19 - 08:16
هیچی چیز بیشتر از بددهنی بچه ها در مهمونی ها برای دیگر اعضای خانواده بد نیست
مامان علی
1394/01/19 - 13:21
سلام پسرم چند روزی که به هرکس عزیزتش کنه حرف بد.میزنه،البته دختر عمش گفت اینم ازش یاد گرفت.مث تف کردن ... چه طوری عادتش بدم وبهش بفهمونم که این حرف درست نیست بی محلی کنم .من چندبار براش گفتم عزیزم بده،این آجیه یا داداشیه.عیبه اینطوری میگی فایده نداره وعین ضبط همه چیزو ضبط میکنه. پسرم دوسالو 3 ماهشه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات