top
سنین دو تا سه سالگی شایعترین زمان پرخاشگری کودکان

سنین دو تا سه سالگی شایعترین زمان پرخاشگری کودکان

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده:کودک و نوجوان از سنین دو تا سه سالگی به عنوان شایعترین زمان برای پرخاشگری کودکان نام برد.

 سنین دو تا سه سالگی شایعترین زمان پرخاشگری کودکان



سنین دو تا سه سالگی شایعترین زمان پرخاشگری کودکان

 یک فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان از سنین دو تا سه سالگی به عنوان شایعترین زمان برای پرخاشگری کودکان نام برد.
دکتر فاطمه محرری اظهارداشت: نشانه های پرخاشگری کودکان، لجبازی، کتک کاری، گاز گرفتن و خراب کردن اشیاء است که با افزایش سن، پرخاشگری فیزیکی کاهش و پرخاشگری کلامی در کودکان افزایش می یابد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: حفظ آرامش والدین، محروم سازی موقتی بلافاصله پس از پرخاشگری، آموزش روش های جایگزین به کودک (مانند نفس عمیق کشیدن و صحبت کردن) به جای پرخاشگری، آموزش روش های کنترل رفتاری به ویژه در کودکان 4 ساله بهترین راهکار برای مقابه با این پدیده رفتاری در کودکان است.
محرری با اشاره به اینکه پرخاشگری در برخی کارتونها ، فیلمها و بازیهای یارانه ای در افزایش پرخاشگری کودک تاثیرگذار است، اظهار داشت: والدین سعی کنند میزان استفاده از این وسایل را محدود و از روش های جایگزین و فعالیت های متنوع که کودک را مشغول می کند، استفاده کنند.
این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان تصریح کرد: والدین تا حد امکان لوازم خاصی را که نمی خواهند کودک به آنها دست بزند از دسترس او دور کنند و همچنین سعی کنند زمان های خوابیدن و غذا خوردن کودک را منظم کنند.

 



مرتبه
مرتبه
م. نیازی
1393/12/19 - 08:45
اینکه چطور والدین ارامششون رو حفظ کنند هم بگین
چون واقعا سخته
مامان محمد مهدی
1394/01/20 - 06:43
من يك برادر زاده دارم كه تقريبا ده ماه از پسرم بزرگتره، و هر باري كه در جمعي كنار هم هستيم مدام سعي مي كنه پسر من را كتك بزنه و طفلي پسرم هميشه در حال فرار و ترسه، حتي اگه بخواد بهش محبت هم بكنه ديگه ميترسه و من اصلا دوست ندارم اين روند ادامه پيدا كنه و ديگه نمي تونم اين شرايط رو تحمل كنم.چه طوري بايد يادش بدم كه از خودش دفاع كنه؟ ديگه دارم به فكر قطع رابطه مي افتم ، هر چند كه دلم به اين كار راضي نيست.
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات