top
کسی که برای کودک کتاب می خواند بایداین ویژگی را داشته باشد

کسی که برای کودک کتاب می خواند بایداین ویژگی را داشته باشد

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: اگر شما از خواندن لذت نمی برید پس یک مانع بزرگ بر سر راه موفقیت تان وجود دارد. اگر شما علاقمند به مطالعه نباشید و دوران کودکی تان را در خانواده ای که اهل این کار نبوده اند سپری کرده باشید مشکل شما برای عادت کردن به انجام این کار مضاعف خواهد شد اما اجازه ندهید این موضوع جلوی تلاش شما را بگیرد زیرا ویژگی مهم یک انسان، توانایی تغییر هر چیزی است.

کسی که برای کودک کتاب می خواند بایداین ویژگی را داشته باشد


کسی که برای کودک کتاب می خواند باید:
** کتاب را قبلاً کامل و به درستی خوانده باشید. هنگام کتاب خوانی مکث‌ها، زیر و بم‌ها و فضای مناسب کلامی را برای محتوای کتاب خلق کنید.
** احساسات شما در هنگام کتاب خواندن آن‌چنان باید باشد که کودک علاقه، درک و فهم و لذت شما را از کتاب خواندن احساس کند.
** در حین کتاب خواندن از فضای قصه بیرون نروید، قطع کردن قصه، گفت وگو با دیگران، خوردن و هر کار دیگری جز جریان کتاب خوانی ، سوءظن کودک در بی‌علاقگی یا کم توجهی شما را بر می‌انگیزد.** صبور و با حوصله باشید. شتاب داشتن برای تمام کردن داستان، یعنی بی‌علاقه و بی‌توجه بودن به احساسات کودکان. اگر کودک در لابه‌لای خواندن کتاب، پرسش‌هایی طرح کند نباید بی‌حوصله و یا عصبانی شوید و اگر کودک نکته‌ای را متوجه نشده است باید کوتاه و واضح توضیح دهید.
** حرکات شما بسیار مهم و تأثیرگذار است، با تغییر صدا به تناسب شخصیت‌ها، کتاب و کتاب خوانی جالب‌تر، شیرین‌تر و دلپذیرتر خواهد شد. از حرکات اضافی که در جریان قصه وقفه ایجاد می‌کنند باید پرهیز کنید.
احساسات کتاب خوان آن‌چنان باید باشد که کودک علاقه، درک و فهم و لذت وی را از کتاب خواندن احساس کند
** فاصله و رابطه عاطفی شما در هنگام کتاب خواندن با کودک بسیار مهم است. نگاه، لبخند، ارتباط و حالات شما، در انتقال و القای بهتر قصه مؤثر هستند.
** لحن و حرکات شما هر چه به انتهای قصه نزدیک می‌شود باید آرامش بخش‌تر باشد.
** از خواندن کتابهایی که بد آموزی دارد و به خصلت‌های ناپسند مانند حسادت، دروغ گویی، آزار و اذیت دیگران دامن می‌زنند یا در اعتقادات درست تردید و تزلزل ایجاد می‌کنند باید پرهیز کنید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات