top
به کودکان باغبانی بیاموزیم

به کودکان باغبانی بیاموزیم

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: با توجه به وجود برنامه های متنوع تلویزیونی، غذاهای آماده و شیوه های سریع پیام رسانی، کار سختی است به کودک خود بیاموزید انجام برخی از لذتبخش ترین فعالیت ها نیاز به صبر و شکیبایی دارد. یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن این موضوع به فرزندتان این است که به او باغبانی بیاموزید. در ضمن باغبانی راه خوبی است که کودکان مدتی را در خارج از محیط بسته اتاق ها بگذارنند.

به کودکان باغبانی بیاموزیم

با توجه به وجود برنامه های متنوع تلویزیونی، غذاهای آماده و شیوه های سریع پیام رسانی، کار سختی است به کودک خود بیاموزید انجام برخی از لذتبخش ترین فعالیت ها نیاز به صبر و شکیبایی دارد. یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن این موضوع به فرزندتان این است که به او باغبانی بیاموزید.
در ضمن باغبانی راه خوبی است که کودکان مدتی را در خارج از محیط بسته اتاق ها بگذارنند.
وسایل مورد نیاز:
یک گلدان، مقداری خاک مناسب، بذر گل داوودی، آبپاش، وسایل باغبانی، دستکش، کفش و کلاه باغبانی مخصوص کودکان، بذرهای سبزیجات و گلهای مختلف و مقداری برگ
۱) با یک گلدان و مقداری بذر گل داوودی آغاز کنید. به کودک خود اجازه دهید بذرها را در خاک بکارد و تا زمان جوانه زدن، هر روز به آنها آب دهد.
۲) محلی را در حیاط به عنوان باغچه در نظر بگیرید. اطراف این محوطه را با مقداری برگ بپوشانید و نام فرزندان را در آغاز بر روی تابلویی نصب کنید.
۳) وسایل کوچک باغبانی را در اختیار کودک خود قرار دهید. کلاه، کفش و دستکش های مخصوص این کار را از یاد نبرید.
۴) در یک روز معتدل بهاری آموختن باغبانی به کودک خود را آغاز کنید. یادتان باشد او در هوای سرد یا بارانی ترجیح می دهد در خانه بماند.
۵) به کودک خود کمک کنید مقداری گل و سبزی بکارد. گاشتن سبزیجات باعث می شود فرزندتان به مصرف آنها تمایل بیشتری پیدا کند. در ضمن او می تواند گل هایی را که خودش کاشته به اعضای خانواده هدیه نماید.
۶) به فرزند خود توضیح دهید که چرا بذرها برای جوانه زدن به آب، خاک مناسب و آفتاب نیاز دارند. در مورد حاصلخیزی زمین و مراقبت از بذرها و نیز تفاوت میان حشرات مفید و مضر با او حرف بزنید.
۷) سبزیجاتی را که فرزندتان کاشته چیده و با کمک خود او از آنها شام تهیه کنید. در گلدان روی میز، گلهای پرورشی کودکتان را قرار دهید.
۸) فصل بعد نیز باغبانی را از سر بگیرید. این بار اجازه دهید فرزندتان نوع گیاهی را که می خواهد بکارد انتخاب کند و در ضمن کارهای بیشتری را برعهده بگیرد، هر چه باشد او هر سال تجربیات بیشتری در مورد باغبانی کسب می کند



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات