top
ارتقای دانش کودکان با باغبانی کردن

ارتقای دانش کودکان با باغبانی کردن

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: متخصصان درباره ارتقای دانش کودکان با باغبانی کردن می­گویند: کودک با داشتن یک باغچه می­توانداحساس ارزشمندی را در خود رشد دهد ،کودکان سعی می­کنند علاوه برداشتن باغچه به علم خود بیفزایند و بدین شکل مهارتهای درون فردی زیادی پیدا می­کنند.مهمترین کسانی که در این رابطه می­توانند به کودکان کمک کنند والدین هستند.

ارتقای دانش کودکان با باغبانی کردن

به عقیده متخصصان ،باغبانی یکی ازحرفه­هایی است که هر ۵ حس انسان به کار گرفته می شود ویکی از مفیدترین فعالیتها برای کودکان است که باعث یادگیری پایه­های علوم تجربی در آنان می­شوند. .

کودک به هنگام باغبانی فرصت زیادی برای ارتباط با خودش پیداکرده و آرامش روانی اش نیز بیشترمی شود .بر همین اساس باغبانی باعث می­شود تا کودک تمرکز زیادی پیدا کرده و حد توان خود را برای داشتن یک باغچه به کار گیرد .لذا کودکانی که از کودکی باغچه­ای اختصاصی داشته و در آن فعالیت می­کنند کمتر به بیش فعالی گرفتار شده و به لحاظ روانی سالمتر از سایر کودکان هستند.

پیش از هر چیزکودک مشتاق به باغبانی، به یک بستر برای کاشت گل و گیاه نیاز دارد. در خانه­های آپارتمانی که امکان بستر زمینی برای این کار نیست بهتر است والدین با تهیه گلدان، کودک را تشویق به باغبانی کنند. همراهی والدین با کودکان در امر باغبانی باعث می­شود آنها برای شروع و ادامه کار تشویق شده و تلاش بیشتری برای شکوفایی باغچه­شان بکنند. متخصصان روانشناسی چند توصیه و راهکار در این رابطه به والدین ارائه می دهند : راهکار اول پس از تهیه فضای مناسب برای باغبانی این است که به کودکانشان آموزش داده شود که چگونه گیاهان را رشد داده و از آنها مراقبت کنند . مربیان نباید کودکان را در امرباغبانی محدود کنند . باید به کودکان اجازه داد تا خلاقیتشان را شکوفا سازند ،آنها حتی اگر باغچه کوچکشان را تخریب کنند پس ازآنکه نتیجه کارشان را دیدند بعدها رفتار مناسب تری در ارتباط با گیاهان پیدا می کنند .
کاشت سبزیجات از علایق کودکان است و برداشت آنها برای کودکان بسیار رضایتبخش است و از این رو بایستی به آنها اجازه دهند تا در باغچه شخصی شان از گیاهان که خودشان کاشته اندبرداشت کنند و درخوراکی های روزانه از محصولات خودشان استفاده کنند .
با این کار کودکان احساس خود ارزشمندی فراوانی پیدا می کنند

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات