top
باغبانی سریع، برای کوچولوهای عجول

باغبانی سریع، برای کوچولوهای عجول

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: بچه‌ها در این سن، کم‌کم با مفهوم زمان آشنا می‌شوند و صبور بودن را یاد می‌گیرند. بد نیست یک تقویم درست کنید و آن را روی دیوار اتاق بچه‌ها بچسبانید. بعد روزهایی را که گیاه می‌کارید و روزی که انتظار دارید، گیاهان جوانه بزنند روی تقویم با رنگ مشخص کنید. بچه‌ها مشتاقانه انتظار می‌کشند!

باغبانی سریع، برای کوچولوهای عجول


باغبانی سریع، برای کوچولوهای عجول
بچه‌های نوپا هیچ‌وقت نمی‌توانند صبور باشند. برای بچه‌هایی که حدود 2 ساله هستند یا به عبارتی برای کودکان نوپا، باید روشی را انتخاب کنید که سریع جواب ‌دهد. برای این کار کافی است چند دانه نخود یا لوبیا را به همراه یک گلوله پنبه‌ای مرطوب داخل یک لیوان شیشه‌ای قرار بدهید و لیوان را جلوی پنجره بگذارید تا نور آفتاب به آن بخورد. این روش سریع‌ترین راه باغبانی است و کودک شما در عرض یک هفته جوانه‌زدن گیاه را خواهد دید. در ضمن در موقع باغبانی کثیف شدن مجاز است! اجازه بدهید بچه‌ها با خاک بازی کنند و دنبال کرم بگردند! آن‌ها حتی می‌توانند کرم‌ها را در دست بگیرند و ببینند کدام بلندترند.
3 تا 4 ساله‌ها

سرخپوست‌های باغبان
یک قسمت از باغچه خانه را انتخاب کنید که دست کم روزی 6 ساعت آفتاب می‌خورد. بعد 5 تکه چوب 5/1 متری یا 5 شاخه درخت به همین طول را انتخاب کنید و آن‌ها را در زمین فرو کرده و بالای چوب‌ها را مانند چادر مخروطی سرخپوست‌ها به هم ببندید. حالا کنار هر کدام از این چوب‌ها کمی خاک تازه بریزید و از کودک‌تان بخواهید که چند دانه لوبیا سبز را در این خاک‌ها بکارد. در عرض 2 هفته جوانه‌های گیاه راه‌شان را به سمت بالا پیدا کرده و دور چوب‌ها می‌پیچند.


4تا5 ساله ها

تقویم درست کنید
بچه‌ها در این سن، کم‌کم با مفهوم زمان آشنا می‌شوند و صبور بودن را یاد می‌گیرند. بد نیست یک تقویم درست کنید و آن را روی دیوار اتاق بچه‌ها بچسبانید. بعد روزهایی را که گیاه می‌کارید و روزی که انتظار دارید، گیاهان جوانه بزنند روی تقویم با رنگ مشخص کنید. بچه‌ها مشتاقانه انتظار می‌کشند!


5 تا 6 ساله‌ها:
حالا می توانید درخت بکارید
برای بچه‌های پیش‌دبستانی بهتر است درختچه‌ها یا نهال‌های گیاهان را انتخاب کنید. کاشتن این‌گونه گیاهان برای بچه‌های پیش‌دبستانی اعتماد به نفس زیادی به همراه می‌آورد. یک آب‌پاش قشنگ برای کودک‌تان تهیه کنید و اجازه دهید تا در مواقع لازم درختش را آبیاری کند. کاشتن توت‌فرنگی هم ایده بسیار مناسبی برای بچه‌هایی است که در خانه‌شان باغچه ندارند یا اجازه استفاده از آن را ندارند. توت‌فرنگی گیاهی است که در گلدان‌های نسبتا بزرگ به سادگی رشد می‌کند. این گیاه هم مراقبت اندکی لازم دارد و هم رشد آن نسبتا سریع است. به کودک‌تان یاد بدهید که هر روز یک بار توت‌فرنگی‌ها را با آب‌پاش آبیاری کند. (اما بیشتر از این نباید به این گیاه آب داد.) باغبان کوچولوی شما می‌تواند رشد توت‌فرنگی‌اش را به سادگی مشاهده کند و در عرض چند هفته منتظر میوه‌هایش باشد.


 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات