top
افزایش عزت نفس و اعتمادبه نفس کودکان با باغبانی

افزایش عزت نفس و اعتمادبه نفس کودکان با باغبانی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: روان شناس بزرگی می گوید :”همه چیز را می توان به هرکودکی یاد داد ، به شرطی که بتوان آن موضوع را در حد درک و فهم کودک بیان کرد .” هیچ گاه به فرزندتان نگوئید : “تو کوچک تر از آنی که این موضوع را بفهمی ” .

افزایش عزت نفس و اعتمادبه نفس کودکان با باغبانی



روان شناس بزرگی می گوید :”همه چیز را می توان به هرکودکی یاد داد ، به شرطی که بتوان آن موضوع را در حد درک و فهم کودک بیان کرد .” هیچ گاه به فرزندتان نگوئید : “تو کوچک تر از آنی که این موضوع را بفهمی ” .
* ” آب بازی ” در ظهر یک تابستان داغ ، همراه با پدر و مادر ، می تواند در افزایش عزت نفس کودک موثر باشد .
* و همین طور درست کردن یک آدم برفی بزرگ همراه با پدر و مادر در یک روز سفید برفی .
* در اواخر زمستان ، با فرزندتان نخستین نشانه های بهار را جست و جو کنید . این کار یعنی برانگیختن حس کنجکاوی فرزندتان برای درک شگفتی های طبیعت . مثل گشتن و پیدا کردن جوانه های سبز، روی شاخه های درخت .
* شبهای بلند زمستانی و عصرهای بلند تابستانی را به بیهودگی و کسالت نگذرانید . همراه با اعضای خانواده “اسم فامیل ” ، ” منچ” ، ” فوتبال دستی ” ، و هزاران بازی و سرگرمی دیگر انجام دهید. این عمل سبب می گردد هم رابطه ی شما با فرزندتان قوی گردد ، هم او را در محیطی مشابه جامعه قرار می دهید تا یاد بگیرد چگونه عکس العمل ها و برخوردهایش را کنترل نماید .
* “باغبانی” ، کندن علف های باغچه ، هرس کردن شاخه های درخت و بیل زدن ، روحیه بخش است و بر میزان عزت نفس کودکتان می افزاید .
* بعد از باغبانی و جمع کردن برگ های خشک و شاخه های شکننده ، آنها را آتش بزنید و با فرزندتان به تماشای آن بنشینید . می توانید یک سیب زمینی کوچک هم داخل آن بیاندازید تا حسابی ذغالی شود و خوردنش بعد از یک روز باغبانی ، خستگی را از شما برباید .



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات