top
جلوی خاک بازی کودکان رانگیرید

جلوی خاک بازی کودکان رانگیرید

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: بسیاری از کودکان عادت دارند تا هنگام خاک بازی دستان کثیف خود را به دهان ببرند که معمولا مورد خوشایند والدین نیست.

جلوی خاک بازی کودکان رانگیرید


در تازه ترین تحقیقات انجام شده  مشخص شد: خاک بازی کودکان و ورود گرد و غبار به سیستم گوارشی کودکان خطری برای سلامتی آنان ندارد.

 بسیاری از کودکان عادت دارند تا هنگام خاک بازی دستان کثیف خود را به دهان ببرند که معمولا مورد خوشایند والدین نیست.
با این حال جدیدیترین تحقیقات صورت گرفته بر روی ۴۸۰ کودک در نیویورک نشان می دهد گل و خاک به مانند سپری در برابر انگل ها و سموم عمل می کند و ورود مقداری از آن به سیستم گوارشی کودک علاوه بر بالابردن مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها مشکلی برای سیستم گوارشی ایجاد نمی کند.

در این مطالعه گفته شده که بیش از دو هزار سال پیش در برخی از مناطق روستایی برای درمان اختلالات روده ای و اسهال از خاک رس و گل استفاده می‌شد. با این حال این بدان معنا نیست که به کودکان آموزش داده شود تا خاک بخورند بلکه نباید از ورود احتمالی گرد و غبار و خاک به دستگاه گوارشی کودک نگران شد.

 



مرتبه
مرتبه
مامان
1394/01/26 - 08:32
مادر های عزیز سلام اومدم یه راهنماییم بکنید من و دخترم هر روز میریم پارک ولی در راه پارک دخترم دایم دستشو تو خاک ها میکنه و بازی میکنه دیگه کلافه شدم میترسم مریض بشه نمیدونم چی کار کنم اگه میشه کمک کنید ممنون
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات