top
خاک بازی کودکان را باهوش تر می کند

خاک بازی کودکان را باهوش تر می کند

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: محققان با انجام مطالعه ای متوجه شده اند که تماس با باکتری های حاضر در خاک می تواند هوش و توانایی فراگیری افراد را افزایش دهد.

 خاک بازی کودکان را باهوش تر می کند

محققان با انجام مطالعه ای متوجه شده اند که تماس با باکتری های حاضر در خاک می تواند هوش و توانایی فراگیری افراد را افزایش دهد.
محققان ادعا می کنند، قرار گرفتن در معرض باکتری خاک که افراد احتمالا در زمانیکه در طبیعت سپری می کنند آن را می خورند یا استنشاق می کنند می تواند قدرت فراگیری را افزایش دهد.
در این مطالعه دیده شد موش هایی که در معرض یک باکتری حاضر در خاک قرار داشتند، یک مسیر مارپیچ را دو برابر سریعتر و با تنش کمتری طی کردند.
"دوروتی ماتئوس" که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: Mycobacterium vaccae یک باکتری طبیعی خاک است که احتمالا زمانیکه افراد اوقات خود را طبیعت سپری می کنند آن را می خورند یا استنشاق می کنند.
پیش از این مطالعاتی که در خصوص این باکتری خاک انجام شده بود، نشان داد که تزریق کشته شده این باکتری با گرما، به موش ها، موجب تحریک رشد برخی از سلول های عصبی مغزی و در نتیجه افزایش سطح سروتونین و کاهش اضطراب و تشویش شد.
ماتیوس می گوید: از آنجاییکه سروتونین در فراگیری نقش دارد ما می خواستیم بررسی کنیم که آیا باکتری زنده خاک موجب افزایش قدرت فراگیری در موش ها می شود یا خیر.
برای بررسی این موضوع، وی و همکارانش این باکتری را از طریق غذا وارد بدن موش ها کردند و توانایی انها را برای پیمودن یک مسیر مارپیچ نسبت به موش هایی که این باکتری زنده به آنها خورانده نشده بود، ارزیابی کردند.
این پژوهشگر افزود: دریافتیم موش هایی که با این باکتری تغذیه شده بودند نسبت به موش های فاقد این باکتری، مسیر مارپیچ را دو برابر سریعتر و با تنش کمتر طی کردند.
به گفته ماتیوس، این تحقیق نشان می دهد که این باکتری خاک در تنش و فراگیری پستانداران نقش دارد.
وی افزود: ایجاد محیط یادگیری در مدارس که در آن دانش آموزان ساعاتی را در بیرون کلاس که این باکتری وجود دارد سپری می کنند می تواند موجب کاهش تنش و بهبود توانایی یادگیری کارهای جدید در آنها شود.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات