top
شیوه آشنایی کودکان با محیط زیست

شیوه آشنایی کودکان با محیط زیست

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: خوب است که از سنین کودکی کودک خود را فردی دوستدار طبیعت و محیط زیست پرورش دهید.

شیوه آشنایی کودکان با محیط زیست

غذا‌هایتان را با مواد طبیعی و موافق با محیط زیست درست کنید:

این ماه غذاهای محلی را گل سرسبد میز شامتان کنید. به کودکانتان اجازه بدهید به شما در پیدا کردن اقلام دارای برچسب خاص در فروشگاه و یا حتی بهتر از آن در رفتن به بازار کشاورزان کمک کند.
کود:
به سایت EPA. gov سر بزنید تا ببینید که چگونه ته مانده غذا‌ها و زباله‌های حیاط را به خاک سرشار از مواد مغذی برای باغچه گل و سبزیجاتتان تبدیل کنید.
فیلم ببینید:
از طریق فیلم‌، اطلاعاتی را درباره مسائل زیست محیطی یاد بگیرید. مثلاً Wall. E (این فیلم داستان وال ای، ربات هوشمند آشغال‌ جمع‌کنی است که ماموریت دائمش، فشرده سازی و جمع آوری پسماندها و آلودگی‌های صنعتی است) را تماشا کنید یا مستند حقیقت تلخ (An Inconvenient Truth) که درباره گرم شدن کره زمین بوده و کارگردان آن کاندید جایزه نوبل شده است، می تواند برای کودکان بزرگ‌تر مناسب باشد.
در اینترنت جستجو کنید:
با انجام بازی‌هایی مانند Barney and Friends Clean up (بارنی و دوستانش محیط زیست را تمیز می‌کنند)، به کودکتان نشان دهید که نجات محیط زیست می‌تواند لذت بخش باشد (Pbskids. org/games/environment. html). کودکان بزرگ‌تر هم می‌توانند از بازی‌هایی مانند Adventures With Bobby Bigfoot که در همین رابطه است، لذت ببرند (Kidsfootprint.org).
استفاده مجدد از ظروف پلاستیکی:
به جای انداختن ظرف پلاستیکی در سطل بازیافت، آن را به ظرف غذای پرندگان تبدیل کنید. نواری از ضلع مقابل دسته ببرید، آن را پر از دانه پرنده کنید و روی سنگ تخت یا سایر نقاط مناسب قرار دهید.


 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات