top
تقویت مهارت های کودکان با خمیربازی

تقویت مهارت های کودکان با خمیربازی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: یک روانشناس کودک و نوجوان با تاکید بر ضرورت افزایش سطح مهارت های چشمی، دستی و گوش دادن در بچه ها، گفت: مهمترین موضوع در آمادگی کودکان برای ورود به مدرسه، افزایش تقویت حافظه و کانال های حسی است.

تقویت مهارت های کودکان با خمیربازی



یک روانشناس کودک و نوجوان با تاکید بر ضرورت افزایش سطح مهارت های چشمی، دستی و گوش دادن در بچه ها، گفت: مهمترین موضوع در آمادگی کودکان برای ورود به مدرسه، افزایش تقویت حافظه و کانال های حسی است.
 می توان با استفاده از کتاب های مصور، پازل ها و لگو ها به بچه ها در این زمینه کمک کرد. چرا که آنها می بایست در کنار بازیگوشی توجه و تمرکز کافی در کلاس درس داشته باشند تا معلم مجبور به دادزدن و تأکید کردن های مداوم نشود.
خواندن کتاب های داستانی در مورد توانمند شدن و خوب بودن محیط مدرسه و تهیه داستان هایی در این زمینه برای کودکان بسیار موثر است.
این روانشناس کودک و نوجوان اضافه کرد: کودکان باید مهارت های چشمی و دستی را قبل از مدرسه فراگیرند تا در انجام تمرینات مدرسه موفق باشند؛ گاهی مشاهده می شود کودکان به هنگام نوشتن مشق شب خسته می شوند یا خطوط اولیه را به صورت صحیح و ما بقی را نامنظم می نویسند همه این موارد بیانگر انگشتان ضعیف کودک است.
دکتر کوشش گفت: خمیربازی، پرتاب توپ که حرکات ظریف می طلبد و بازی با گل رس همگی سبب ورزیدگی انگشتان و هماهنگی میان چشم و دست می شود.
وی با تاکید بر اهمیت ارتقاء قوای حسی، به خانواده ها توصیه کرد: بهتر است پیش از مدرسه پوشیدن لباس ها، بستن بند کفش، زیپ و دکمه را به بچه ها یاد دهیم و بیان صحیح جملات، اجازه گرفتن و تشکر کردن را با فرزند خود تمرین کنیم. بکارگرفتن انواع کتاب ها و ابزارهای آموزشی پیش از ورود کودک به مدرسه برای تقویت هر پنج حس دیداری، شنیداری، بویایی، لامسه و چشایی ضرورت دارد.
دکتر کوشش در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در آمادگی کودکان برای ورود به مدرسه، افزایش تقویت حافظه و کانال های حسی است و این امر تنها از طریق فراهم کردن زمینه های اکتشاف و تجارب اندوزی صورت می گیرد. تنها خرید کتاب های آموزش حروف الفبا و یاددادن آن ها را برای کودکان کافی نیست، بلکه ایجاد بستر مناسب جهت افزایش پاسخ به محرک های محیطی لازم است.


 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات