top
اولین قدم در سفال گری

اولین قدم در سفال گری

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده:در اولین قدم برای این هنر و فعالیت کودک ، لازمه مقداری گل را در اختیار کودک قرار دهیم و ازش بخواهیم که هر چی به ذهنش می رسه با گل انجام بده . هر چی به ذهنش می رسه رو با گل درست کنه .

اولین قدم در سفال گری

آشنایی کودک با گل

در اولین قدم برای این هنر و فعالیت کودک ، لازمه مقداری گل را در اختیار کودک قرار دهیم و ازش بخواهیم که هر چی به ذهنش می رسه با گل انجام بده . هر چی به ذهنش می رسه رو با گل درست کنه .
فقط حق داریم شیو ه ی خیس کردن گل را با آب براش توضیح بدیم نه راهنمایی زیادی .
شاید برخی کودکان هنوز جرات نداشته باشن دست به گل بزنن و گریه شون بگیره که اونوقت می تونیم کمکش کنیم . ولی اولین اقداممون این باشه که اولین طرح رو خود کودک اجرا کنه .
هر طرح و ایده ای داشت تشویقش می کنیم و براش اطمینان می دیم که طرحشو نگه خواهیم داشت و توی فضای دکوری خونه خواهیم گذاشت تا همه ببنش .
معمولا در اولین جلسه ی آشنایی کودک با گل ، طرح آدمک و یا اسباب بازیهای ساده ای که داره رو درست می کنه . این طرح ها می تونه علاقه ی فراوون کودک به اون طرح و اشیاء باشه و یا طرحی که هم بازیش ( هم سن و سالاش به عنوان دوست ) داشته و ایشون در حسرت داشتنشه رو با درست کردنش می خواد مالکش باشه .
شما می تونید به عنوان مربی ، حرف دل کودک رو هم کنکاش کنید ببیند با آزاد بودن برای درست کردن کار حجمی ، چیو می خواد داشته باشه و یا چیو می خواد بهمون بگه ؟! و یا از چی بیشترین لذت رو می بره در برنامه آموزشی آتی به یاد داشته باشیم و کمکش کنیم .
این هنر احتیاج به تجسم قوی داره که می شه با آموزش گام به گام و نگه داشتن آثار کار شده توسط کودک ، به میزان تجسم ذهنی کودک هم پی برد



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات