top
کودکان را به کپی برداری تشویق نکنید

کودکان را به کپی برداری تشویق نکنید

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: همه کودکان ذهنی خلاق دارند و هنگام برخورد با مسائل مختلف از راه حل های جدید استفاده میکنند.

کودکان را به کپی برداری تشویق نکنید


کودکانی که بازی های جدید میکنند،کودکانی که هنگام بازی الگو برداری نمیکنند،کودکانی که هنگام صحبت کردن از کلمات خاص استفاده میکنند و …همه نشان دهنده این است که از ذهنی خلاق برخوردارند.این دسته از کودکان اگر در برخورد با مسئله ای به بن بست رسیدند میدانند که راههای دیگری هم هست بنابراین دچار سردرگمی نمیشوند.
هنگامی که کودکان با علاقه و شور وشوق فراوان به کاری میپردازند خصوصا هنگامی که نقاشی میکشند
اطرافیان نبایداز کار او ایراد بگیرند و مثلا بگویند این آدمی که کشیدی چقدر بلند است و یا چرا دستش دراز است و…
زیرا کودکان دچار سرخوردگی میشوند و دست از کار میکشند و ممکن است دیگر سراغ نقاشی نروند.
اکثر والدین هنگام دیدن نقاشی فرزندشان ایراد میگیرند و میگویند یک چیز قشنگ بکش ..دیدی پسر خاله ات چه نقاشی هایی کشیده بود(درصورتی که پسرخاله اش 18-19 ساله است)و والدین فرزند 7-8 ساله خود را با پسری 18-19 ساله مقایسه میکنند.
اصولا مقایسه کار درستی نیست و کودک را نباید با فرد دیگری مقایسه کرد
اکثر والدین هنگام ثبت نام کلاس نقاش فرزندشان میگویند می خواهیم سیاه قلم و یا رنگ روغن بکشد در صورتی که نمیدانند این نوع کارها برای کودکشان مضر است واجازه نمیدهد ذهن کودک آزاد و رها باشد و به نقاشی بپردازد.
اگر کودک آزادانه و بدون دخالت بزرگترها دوران خردسالی را پشت سر بگذارد در سنین بالاتر به راحتی میتواند تکنیک های مختلف نقاشی را یاد بگیرد.
اگر به اثرات منتخب مسابقات نقاشی کودکان و حتی بزرگسالان نگاهی بیندازید متوجه میشوید آثار منتخب آثاری هستند که خلاقانه و با ذهنی آزاد ترسیم شده اند .
سعی نکنید کودکان را وادار کنید از روی کتاب و یا نقاشی کپی برداری کنند زیرا این کار باعث میشود کودک ذهن خود را به کار نیندازد و تلاش کند مثل مدل نقاشی کند و وقتی میبیند نمیتواند ،اعتماد به نفس خود را از دست میدهد و از نقاشی زده میشود و ممکن است برای همیشه نقاشی را کنار بگذارد



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات