top
نقاشی کردن موجب آرامش کودک میشود

نقاشی کردن موجب آرامش کودک میشود

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: نقاشی کردن و خط خطی کردن کاغذ توسط کودک موجب تخلیه روانی کودک و ایجاد حس آرامش پس از خلق یک اثر در وی می‌شود.

نقاشی کردن موجب آرامش کودک میشود



دکتر محمد حسین‌زاده در گفتگو یی اظهار کرد: نقاشی کردن و خط خطی کردن کاغذ توسط کودک موجب تخلیه روانی کودک و ایجاد حس آرامش پس از خلق یک اثر در وی می‌شود.
وی افزود: کودک از سنین یک تا 2 سالگی به بعد توانایی گرفتن مداد رنگی را به‌دست آورده و با فشار بر مداد آن را بی‌هدف بر روی کاغذ حرکت می‌دهد و با دیدن آثار به جامانده از آن شاد می‌شود.
حسین‌زاده تصریح کرد: خلق کردن، حس زیبایی است که هر انسانی را به وجد می‌آورد و این حس پس از نقاشی کردن، در کودک به وجود آمده و موجب آرامش و شادی وی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کودک زمانی که مشاهده می‌کند با حرکت دست خود می‌تواند اثری رنگی و زیبا از خود به جای گذارد، مشتاق‌تر شده و سعی می‌کند خطوط را مشابه آنچه در اطراف خود می‌بیند ترسیم کند و همین کار موجب افزایش خلاقیت وی می‌شود.
این روانشناس اضافه کرد: با افزایش سن کودک و تقویت و هماهنگ شدن اعصاب و عضله کودک، نقاشی‌ها شکل خاص به خود گرفته و به محیط اطراف کودک و تخیلات کودک شبیه‌تر می‌شود.
وی اضافه کرد: کودک در ابتدا سعی می‌کند چهره والدین خود را ترسیم کند و به والدین نیز توصیه می‌شود با همراهی کردن کودک و کشیدن حالات چهره با استفاده از خطوط ساده برای کودک، تخیل وی را تقویت کنند.
حسین‌زاده بیان کرد: مداد رنگی و کاغذ دو جزء جدا ناپذیر هستند که باید از یک سالگی در اختیار کودک قرار داده و به وی اجازه داده شود بدون محدودیت آنچه در ذهن دارد را به تصویر بکشد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات