top
لگوی آموزشی

لگوی آموزشی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: لگوی آموزشی با توجه به نامحدود بودن توانایی های انسانی، مهمترین راه بالابردن توانایی در کودکان، آموزش صحیح است آموزشی نوین و کارآمد که موجب رشد کودک شود.

لگوی آموزشی

لگوی آموزشی
با توجه به نامحدود بودن توانایی های انسانی، مهمترین راه بالابردن توانایی در کودکان، آموزش صحیح است آموزشی نوین و کارآمد که موجب رشد کودک شود.

مدیران لگو در سال 1980 به این باور رسیدند که لگو به عنوان یک وسیله کمک آموزشی قابلیت های بالایی دارد. بنابراین با بسیاری از دانشگاههای معتبر دنیا همکاری کردند تا اینکه منجر به شاخه جدیدی در لگو به نام لگوی آموزشی گردید. در این سبک دانش آموزان با یک مسئله روبرو می شوند که بوسیله لگو باید آن مسئله را حل کنند که منجر به تقویت حل مساله می شود. در گذشته آموزش و پرورش دنیا بر این عقیده بودند که مسئله مهم در آموزش کودکان خواندن، نوشتن و حساب کردن می باشد اما امروزه بر این باورند که مهمترین مسئله در آموزش کودکان، کسب تجربه توسط خود کودک می باشد. کودکانی که برای حل مسائل خود به طور خلاقانه از تجربیات خود استفاده می کنند، عملکرد بهتری نسبت به کودکانی که دروس را حفظ می کنند.

نکته قابل توجه اینکه سوالی که برای کودکان مطرح می شود باید با سن آنها مطابقت داشته باشد در اینجاست که به یک تعادل مطلوب برای روش حل مسئله می رسیم و اما در صورتیکه هماهنگ نباشد منجر به عدم اعتماد به نفس در کودک می شود. به وسیله لگو ما باید بتوانیم قدرت خلاقیت و توانایی حل مساله را در کودکان بالا ببریم که این توانایی ها را باید بوسیله یک سوال از کودک که خود بتواند با توانایی خود حل نماید و به حواب برسد، بالا برد.

ترغیب کودکان به لگو
یکی از بهترین راهها، برای علاقه مند کردن بچه ها به بازی لگو، تعریف داستان می باشد به این ترتیب که شما یک داستان را برای کودک خود تعریف می کنید و راه حل را در داستان به کودک خود می سپارید تا او با خلاقیت خودش راه حلی بیابد و چیزی درست کند.
راه دیگری که پیشنهاد می کنیم، در هنگام بازی در کنار فرزندتان بنشینید و در بازی با او مشارکت کنید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات