top
کلاس های لگو آموزشی

کلاس های لگو آموزشی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: کلاس های لگوی آموزشی بر اساس فلسفه آموزش همگام با ساخت طراحی شده اند. کلیه طرح درس های لگو در مقاطع مختلف آموزشی بر اساس الگوی آموزشی چرخه C معروف به C Cycle مدون می شود.

کلاس های لگو آموزشی


کلاس های لگوی آموزشی بر اساس فلسفه آموزش همگام با ساخت طراحی شده اند. کلیه طرح درس های لگو در مقاطع مختلف آموزشی بر اساس الگوی آموزشی چرخه C معروف به C Cycle مدون می شود که شامل 4 مرحله زیر می باشد:

1. مرحله ارتباط ( connect ): در آغاز هر بحث اولین مرحله‌ای که مربی باید آن را به دقت اجرا کند ، مرحله ارتباط می‌باشد . به این ترتیب که مربی با طرح سؤالاتی پیوندی میان موضوع مورد بحث با یک دانسته قبلی در ذهن دانش‌آموزان ایجاد کند، چرا که آموزش زمانی به حد ایده آل خود می‌رسد که دانش‌آموزان بتوانند یک تجربه جدید را به یک دانسته قدیمی در ذهنشان ارتباط بدهند .

2. مرحله ساخت ( construct ): در این مرحله دانش آموزان باید بتوانند با توجه به مطلب ارائه شده و نیاز کلاس ، مدل های فیزیکی را که در دنیای اطراف خود می بینند، بسازند.این مرحله باید پله پله در یک فضای کنترل شده طی شود تا بتوان مراحل ساخت را در ذهن دانش آموزان حک نمود .

3. مرحله تحلیل و بررسی ( contemplate ): در این مرحله ساخته‌های دانش‌آموزان توسط خودشان و با نظارت مربی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد و فهم بچه‌ها درباره عوامل مختلف ساخته شده توسط خود آنها عمیق تر خواهد شد در ضمن ساخته‌های دانش‌آموزان باید مورد مقایسه قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف هریک مشخص و پررنگ شود.

4. مرحله ادامه ( continue ): پس از مرحله تحلیل و بررسی شوق برای دانستن بیشتر به صورت طبیعی در دانش آموزان وجود دارد . در این مرحله مربی با جریان دادن به این انگیزه و طرح سؤالات و ایجاد چالش های جدید دانش آموزان را برای مرحله بعدی در جلسه آینده آماده می‌نماید .

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات