top
لگو را یکی از بهترین اسباب بازی های آموزشی

لگو را یکی از بهترین اسباب بازی های آموزشی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: بازی لازمه سلامت و رشد فرزند شماست. کودکان از طریق بازى، نسبت به توانایی های خود، جهان پیرامون خود و اشیاء شناخت پیدا می کنند. اجازه دهید بازی را کودک خودش انتخاب کند، کودک از طریق همین بازی های سرگرم کننده مطالب بسیاری می آموزد. بسیاری از والدین با شنیدن نام لگو به یاد بازی های دوران بچگی و کودکی خود می افتند. کودکان بوسیله بازی لگو چگونگی استفاده از قدرت تخیل و مهارت حل مساله را می آموزند.

 لگو را یکی از بهترین اسباب بازی های آموزشی


بسیاری از دانشمندان علوم رفتاری و تربیتی کودک، لگو را یکی از بهترین اسباب بازی های آموزشی معرفی می کنند.

بازی لازمه سلامت و رشد فرزند شماست. کودکان از طریق بازى، نسبت به توانایی های خود، جهان پیرامون خود و اشیاء شناخت پیدا می کنند. اجازه دهید بازی را کودک خودش انتخاب کند، کودک از طریق همین بازی های سرگرم کننده مطالب بسیاری می آموزد. بسیاری از والدین با شنیدن نام لگو به یاد بازی های دوران بچگی و کودکی خود می افتند. کودکان بوسیله بازی لگو چگونگی استفاده از قدرت تخیل و مهارت حل مساله را می آموزند.

اسباب بازی لگو مختص به یک گروه سنی محدودی نیست، هرچند که بچه ها در سنین چهار تا پنج سالگی از ساختمان سازی بیشتر لذت می برند و مهارت های حرکتی به ویژه دست ها را می آموزند ولی در کودکان کوچکتر هم به هماهنگی دست و چشم کمک می کند و به فرزند شما این امکان را خواهد داد که از ذهن جسم خود به طور همزمان کمک بگیرند. نکته با اهمیت در لگو این است که یادگیری و کار کودک جنبة تکراری و خسته کننده پیدا نمی کند و کودک هر بار می تواند شکل جدیدی درست کند.


در بازی لگو مهمترین دستاوردی که کودکان می آموزند تقویت حس اعتماد به نفس و رشد خلاقیت می باشد، از آنجایی که اندیشه و تخیل های متفاوت، نقطه آغاز خلاقیت است و خلاقیت پدیده‌اى دور از دسترس نیست کودکان با خلاقیت دنیای اطراف خود را جستجو کنند و به حل مسئله خود بپردازند، حال هر گاه به راه حل آنها بها داده شود، آنها می آموزند ولی آگاه نیستند که در حال یادگیری هستند پس بسیار سریع یاد می گیرند. وقتى که کودکان وسیله اى را مى سازند و یا بر مهارت جدیدى مسلط مى شوند از موفقیت خود احساس غرور مى کنند. بازی با این نوع اسباب بازی ها بر رشد ذهنی، تقویت حواس پنجگانه و درک بیشتر موفقیت کمک می کند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات