top
اسباب بازی های خانه سازی

اسباب بازی های خانه سازی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: به محض اینکه کودک بتواند اشیاء را دست به دست کند، توانایی چیدن قسمت های مختلف یک اسباب بازی و خانه سازی نیز در او ایجاد می شود و هر چه این فرایندها پیچیده تر می شوند توانائی های او هم افزایش پیدا می کنند.

اسباب بازی های خانه سازی

به محض اینکه کودک بتواند اشیاء را دست به دست کند، توانایی چیدن قسمت های مختلف یک اسباب بازی و خانه سازی نیز در او ایجاد می شود و هر چه این فرایندها پیچیده تر می شوند توانائی های او هم افزایش پیدا می کنند.
قبل از این کار، به او کمک کنید تا روی یادگیری "خالی و پر "و "داخل و خارج " خوب تمرکز کند و آنها را یاد بگیرد. مثلا،در بازی های جور چین، همزمان با آن شکل و رنگ اشیائی که با آنها کار می کند را هم یادآوری کنید مثلا بگویید: "تو داری جعبه قرمزو میذاری داخل. این گرده". عمدا شکل و رنگ را عنوان کنید و بگویید که دارد داخل می رود یا خارج. زمانی که تمام جعبه ها خارج شد، بگویید خالی. زمانی که تمام آنها داخل است بگویید پر.سپس ،زمانی که کودک برای درک اشکال آماده است، تمام شکلها به جز یک نوع (مثلا انواع گرد) را بیرون بگذارید. به کودک اجازه بدهید دایره را در سوراخ صحیح قرار دهد و اگر مشکل دارد، به سوراخ گرد اشاره کنید و بگویید، "اینو امتحان کن". اگر متوجه نشد چه باید بکند آن را رها کنید و صبر کنید تا کم کم در دفعات بعد خودش با آزمون و خطا راه درست را پیدا کند.وقتی کودک به اشکال گرد تسلط پیدا کرد، آن جعبه ها را کنار گذاشته و بگویید، "حالا بیا این جعبه های مربع رو امتحان کنیم" و زمانی که کودک توانست آن شکل را درک کند، هر دو فرم را با هم امتحان کنید. این کار ممکن است در همان روز انجام شود یا روز بعد یا یک هفته بعد یا مدتها بعد. تمام اینها بستگی به میزان آمادگی کودک در زمان بازی دارد.
همیشه او را تشویف کنید و مطمئن باشید که بچه ها بیشتر از طریق آزمون وخطا و حل مساله می توانند یاد بگیرند تا اینکه شما کاری را برایشان انجام دهید.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات