top
فایده و کاربردهای اریگامی(کاردستی)

فایده و کاربردهای اریگامی(کاردستی)

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: ایجاد ارتباط عاطفی در یکی از بررسی های انجام شده حدود ده خانواده در نظر گرفته شد. به افراد خانواده ها اطلاعات اولیه اریگامی و ساخت چند شکل ساده آموزش داده شد ، با توجه به رفتار و لغات بکار برده شده درگفتگوی بین اعضای خانواده در قبل از آموزش و بعد از آن ، مرواده های بین اعضای خانواده خلاق و دوستانه ترشده بود. همین کار با چند گروه دانش آموز و بعد به صورت تک نفره نیز صورت گرفت. ایجاد روابط اجتماعی دوستانه تر و ایجاد علاقه به شکل ساخته شده از طرف سازنده ی آن ، نیز به خوبی قابل مشاهده بود

فایده و کاربردهای اریگامی(کاردستی)


فایده و کاربردهای اریگامی
1 - ایجاد ارتباط عاطفی در یکی از بررسی های انجام شده حدود ده خانواده در نظر گرفته شد. به افراد خانواده ها اطلاعات اولیه اریگامی و ساخت چند شکل ساده آموزش داده شد ، با توجه به رفتار و لغات بکار برده شده درگفتگوی بین اعضای خانواده در قبل از آموزش و بعد از آن ، مرواده های بین اعضای خانواده خلاق و دوستانه ترشده بود. همین کار با چند گروه دانش آموز و بعد به صورت تک نفره نیز صورت گرفت. ایجاد روابط اجتماعی دوستانه تر و ایجاد علاقه به شکل ساخته شده از طرف سازنده ی آن ، نیز به خوبی قابل مشاهده بود .
2- تمام انسانها به حل مشکل یا معما علاقه مند هستند، بخصوص انسانهای اهل علم ،طراحی، مهندسی ، گرافیک ، ریاضی ،فیزیک و غیره ،که عاشق حل مسائل علمی و ذهنی می باشند. دنیای اریگامی از این بابت یکی از سرآمد ترین و هیجان انگیزترین علم و هنری است که بشر به آن دست یافته است.صرف نظر از کارآمدی و کار آیی آن برای بسیاری از علوم ، تمرین بسیار خوبی برای ایجاد خلاقیت و ذوق مثبت و سازنده در تمامی افراد از کودکان تا بزرگسالان است.اریگامی بیش از آنکه یک علم یا یک هنر باشد ، یک نیاز برای انسانی است که می خواهد خلاق و پویا باشد. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم اریگامی جزء مهمی از دنیای حال و مخصوصاً آینده ی ما خواهد بود.
تا کنون بدلایل مختلف از جمله عدم وجود خلاقیت ها و فرهنگ سازی های مناسب و کار آمد، در رسانه ها از جمله رادیو و تلویزیون ، روزنامه ها و غیره ، اطلاع رسانی و بستر سازی مناسب در این زمینه انجام نشده است. مثلاً برای تهیه کنندگان برنامه های تلویزیونی ساخت برنامه های کم محتوی آسان تر است، تا ساخت برنامه های ناب و کارآمدی که حاصل تحقیق ، مطالعه و استفاده از طرح های صاحب نظران باشد. روزنامه های ما نیز ترجیح می دهند و برایشان ساده تر است که به حوادث روزمره بپردازند تا به علوم و فرهنگ هایی که توسعه آنها موجب رشد و پویایی جامعه می گردد. با این دید ، هر دو رسانه در جذب ایده و طرح های نو و کار آمد ، چندان ابتکار عملی ندارند .
بنا بر این تمام افراد خوش فهم با ید با استفاده از امکانات پیشرفته دنیای ارتباطات ، به پیشرفت جامعه کمک کنند و کم کاری رسانه ها را پر نمایند. بجای چشم دوختن بدست این و آن و اینکه مدام بپرسیم دیگران برای ما چه کاری کرده اند خوب است که گاهی به این بیندیشیم که ما برای کشور و مردم مان چه کاری انجام داده ایم و می توانیم انجام دهیم.
3 - رشد نظم و ترتیب بهتر در کارها
4- افزایش مهارت دست ها
5- هماهنگی اندیشه و عمل .



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات