top
آیا آموزش خلاقیت به کودکان لازم است

آیا آموزش خلاقیت به کودکان لازم است

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: شاید جالب باشد که بدانید، کودکان بدون هیچ آموزش خاصی، از بدو تولد تا حدود 5 سالگی، 90 درصد کارهایشان همراه با خلاقیت است. در واقع شاید بهتر باشد قبل از این که بخواهیم به کودکان خلاقیت یاد بدهیم، خودمان به فکر یادگیری خلاقیت از کودکان باشیم!

آیا آموزش خلاقیت به کودکان لازم است

شاید جالب باشد که بدانید، کودکان بدون هیچ آموزش خاصی، از بدو تولد تا حدود 5 سالگی، 90 درصد کارهایشان همراه با خلاقیت است. در واقع شاید بهتر باشد قبل از این که بخواهیم به کودکان خلاقیت یاد بدهیم، خودمان به فکر یادگیری خلاقیت از کودکان باشیم!
طفل پس از تولد، با کنجکاوی و اشتیاق وصف‌ناپذیری به دنبال کشف دنیای ناشناخته‌ای است که به تازگی پا به آن گذاشته است. گیرنده‌های حسی او به شدت فعال هستند و او را در امر شناسایی محیط اطرافش کمک می‌کنند.
علاوه بر شناخت محیط، او شناخت از خود را نیز توسعه می‌دهد و هر روز بر توانمندی‌های خود برای وفق دادن خویش با محیط جدید می‌افزاید. تلاش خستگی ناپذیر، کنجکاوی و خلاقیت سرشار باعث می‌شود که کودک در چند سال اول زندگی خود از یک موجود ناتوان و وابسته، به فردی توانا و مستقل تبدیل کند. فردی که تغییرات شگرفی در توانایی‌ها و مهارت‌های فردی و اجتماعی‌اش به وجود آمده است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات