top
نکته های کلیدی که در برخورد با کودکان ناسازگار مفید خواهد بود

نکته های کلیدی که در برخورد با کودکان ناسازگار مفید خواهد بود

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: ازخود بپرسید که آیا خصوصیات فرزندتان به شما شباهت دارد؟ گاهی اوقات با فرزندانی که شبیه ما هستند برخوردی ضعیف می کنیم زیرا از نقطه ضعف خودمان به خوبی آگاهیم. باید رفتار خود را ارزیابی کنیم، آن گاه برخوردهای موثرتر خواهیم داشت.

نکته های کلیدی که در برخورد با کودکان ناسازگار مفید خواهد بود

1. ازخود بپرسید که آیا خصوصیات فرزندتان به شما شباهت دارد؟ گاهی اوقات با فرزندانی که شبیه ما هستند برخوردی ضعیف می کنیم زیرا از نقطه ضعف خودمان به خوبی آگاهیم. باید رفتار خود را ارزیابی کنیم، آن گاه برخوردهای موثرتر خواهیم داشت.
2. که متوجه می شوید واکنش هایی منفی در مقابل رفتار فرزندتان دارید و نمی توانید از مخالفت خود دست بردارید، به جای این که در فکر مخالفت باشید باید به تغییر آن فکر کنید.
3. حتی اگر موفق شوید رفتار فرزندتان را تغییر دهید، این تغییر در عرض یک شب امکان پذیر نخواهد بود و به زمان بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین انتظار تغییری صد در صد را نداشته باشید، 60 در صد تغییر در آغاز کار کافی است.
4. هرگز موجب خجالت و شرمساری فرزندتان نشوید و نگویید: " خجالت بکش" یا " دیگر دوستت ندارم" . از موعظه های طولانی نیز خودداری کنید.بکوشید با عبارت هایی ساده و کوتاهسخن بگویید ونکته ای را توضیح دهید.
5. آیا ناسازگاری فرزندتان ناشی از تحریک شدن به علت تماشای برنامه های تلویزیونی است؟
6. آیا ناسازگاری فرزندتان ناشی از تحریک شدن در اثر فعالیت زیاد است؟بین زمان تحرک و استراحت خود نیاز دارندرفتاری ،مانند: حمام گرفتن، خواندن داستان یا گوش دادن به نوار موسیقی انجام دهید.
7. بیشتر کودکان وقتی یاد می گیرند نظر خود را بیان کنند،از رفتارهای ناسازگار دست می کشند. بسیاری از این مشکلات تا سه سالگی بر طرف خواهد شد، در غیر این صورت به متخصص کودکان مراجعه کنید.
8. گاهی اوقات کودکان به هنگام بیماری ناسازگار می شوند.
9. به جای دقیق شدن در رفتارهای فرزندتان، سعی کنید رفتارهای شایسته آنها ببینید و با بوسیدن و در آغوش گرفتن و تحسین کردن به آنها جایزه دهید.
10. به یاد داشته باشید که یک انسان هستید. هیچ فنی وجود ندارد که همیشه و همه جا موثر باشد. هیچ پدر و مادری هم صبر کامل ندارد. شما سعی کنید یک انسان کامل باشید بلکه بکوشید تا جایی که می توانید کامل باشید و میزان توانایی خود را از یاد نبرید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات