top
والدین قدرشناسی را ابتدا به خود بیاموزند

والدین قدرشناسی را ابتدا به خود بیاموزند

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: رفتارهای کودکان بازتابی از رفتارهای پدر و مادر است و والدین باید ابتدا قدرشناسی را به خود بیاموزند تا بتوانند فرزندان قدرشناسی داشته باشند. به گزارش والدین برای فرزندان بهترین الگوی تقلید هستند و کودکان قدرشناس، احترام و شیوه سخن گفتن را از پدرو مادر خود می آموزند، براین اساس زمانی که رفتار در وجود کودک نهادینه می شود.

والدین قدرشناسی را ابتدا به خود بیاموزند

رفتارهای کودکان بازتابی از رفتارهای پدر و مادر است و والدین باید ابتدا قدرشناسی را به خود بیاموزند تا بتوانند فرزندان قدرشناسی داشته باشند.
به گزارش  والدین برای فرزندان بهترین الگوی تقلید هستند و کودکان قدرشناس، احترام و شیوه سخن گفتن را از پدرو مادر خود می آموزند، براین اساس زمانی که رفتار در وجود کودک نهادینه می شود.
 رابطه سالم میان پدرو مادر اصل اساسی ومهم تربیتی فرزندان است وزمانی که محیط خانواده دوستانه نباشد این امر به مرور زمان تأثیرات منفی روی کودکان خواهد داشت که بی احترامی به والدین و ناسپاسی مهم ترین آن هاست.
تجربه نشان می دهد در خانواده هایی که در رابطه پدرو مادر قدرشناسی دیده نمی شود فرزندان نیز به آن رفتار عادت می کنند وهرگونه محبت والدین را انجام وظیفه تلقی می کنند.
 فرزندانی که نتوانستن قدرشناسی و محبت را از والدین خود بیاموزند، علاوه براینکه نمی توانند قدرشناسان خوبی برای والدین خود در آینده باشند در زندگی اجتماعی هم دچار مشکل می شوند که در میان دختران و پسران متفاوت است.
 نتیجه مشاجرات خانوادگی درمیان دختران و پسران متفاوت است.
نتیجه مشاجرات خانوادگی در دختران اختلال نوروتیک (به معنی ناخن جویدن) و رفتارهای توأم با استرس بادیگر افراد جامعه می کند، درمیان پسران باعث بروز رفتارهای ضد اجتماعی می شود.
 والدین برای آموزش احترام و قدرشناسی به فرزندان خود باید این نکته رانیز در نظر داشته باشند که روش تربیتی آن ها باید با یکدیگر هماهنگ باشد زیرا عدم هماهنگی پدرو مادر در به کا ربردن شیوه تربیتی می تواند به گونه ای دیگر مشکل ساز باشد.
گفتنی است: که رفتارهای والدین تأثیرات متقابلی روی فرزندان آن ها دارد واگر والدین تمایل دارند که فرزندان قدرشناسی داشته باشند باید آن ها هم در عمل این رفتار را در خود تقویت کنند.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات