top
راه کارهایی برای پیشگیری از ترس کودک

راه کارهایی برای پیشگیری از ترس کودک

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: برنامه های خبری تلویزیون حوادث جنایی روزمره را به تصویر می کشد. بزرگسالان به بیشتر این گونه خبرها عادت کرده اند، اما کودکان خیر. بکوشید هنگامی اخبار تلویزیون را تماشا کنید که کودک در اتاق نباشد و در حضور او درباره حوادث جنایی بحث نکنید

راه کارهایی برای پیشگیری از ترس کودک

رویارویـــــی کــــودک رابا اخبار جنایـــی محدود کنید
برنامه های خبری تلویزیون حوادث جنایی روزمره را به تصویر می کشد. بزرگسالان به بیشتر این گونه خبرها عادت کرده اند، اما کودکان خیر. بکوشید هنگامی اخبار تلویزیون را تماشا کنید که کودک در اتاق نباشد و در حضور او درباره حوادث جنایی بحث نکنید.
تـــــــــوضیح در صـــــــورت لــــــــزوم
حتی اگر شما مواجهه کودک را با اخبار جنایی کنترل کنید، او از برخی از آنها آگاه می شود. مریم وقتی روزنامه را برای شما می آورد چشمش به عناوین درشت آن می افتد و سؤالات زیادی برایش مطرح می شود. ســــوالات کودک را با حداقل جزییات پاسخ دهید، امـــا جز حقیقت نگویید. توضیح دهید که گم شدن یک کـــودک همیشه دلیل بر دزدیده شـــدن او نیست و دزدیدن کـــودکان به ندرت اتفاق می افتد.
آمـــــــوزش اقـــــدامات احتیاطــی
چگونگی رفتار کودک را در رویارویی با موقعیت های خاص در نظر بگیرید و آن را اصلاح کنید. کودک را نترسانید و به او بگویید که بیشتر مردم، مهربان و دوست داشتنی هستند و فقط عده کمی از آنها ممکن است به کودکان آسیب برسانند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات