top
استقلال کودک در خواب

استقلال کودک در خواب

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: بسیاری از والدین دوست دارند که کودکشان چند ماه پس از تولد در اتاق خواب خودش بخوابد. اما بسیاری از کودکان این شیوه رفتاری را دوست ندارند و ترجیح می دهند با پدر و مادرشان بخوابند که علت آن ممکن است ترس یا وابستگی شدید عاطفی باشد. نکته جالب اینجاست که برخی والدین می گویند حتی پس از خواب رفتن کودکشان وقتی او را در تختخوابش می خوابانند او بلافاصله بیدار شده و گریه می کند!

استقلال کودک در خواب

بسیاری از والدین دوست دارند که کودکشان چند ماه پس از تولد در اتاق خواب خودش بخوابد. اما بسیاری از کودکان این شیوه رفتاری را دوست ندارند و ترجیح می دهند با پدر و مادرشان بخوابند که علت آن ممکن است ترس یا وابستگی شدید عاطفی باشد. نکته جالب اینجاست که برخی والدین می گویند حتی پس از خواب رفتن کودکشان وقتی او را در تختخوابش می خوابانند او بلافاصله بیدار شده و گریه می کند!
مشاوران کودک در اینباره می گویند:برای این کودکان٬ این فکر تداعی شده که باید حتما با والدینشان بخوابند و تنها خوابیدن امری غیر ممکن است.پس قبل از هر چیز به کودکتان یاد بدهید که خودش به تنهایی بخوابد.
قانون اول این است که کودکتان را وقتی بیدار است در تختش قرار دهید تا متوجه شود جای خواب کجاست. وقتی هم که شروع به گریه کرد٬ یک دقیقه او را تنها گذاشته و بعد به اتاق خوابش بروید و آرامش کنید.به مرور مدت زمان ترک اتاق را بیشتر کنید تا او به خواب رود.اگر کودکتان در طول شب از خواب بیدار شد مجددا همین روش را ادامه دهید.با این کار کودک می فهمد که شما و همسرتان در خانه حضور دارید و در کنارش هستید٬ اما وقت خواب او باید تنها در اتاقش بخوابد.
این شیوه کمی سخت است٬ اما بسیاری از والدین پس از یک هفته تلاش نتایج خوبی به دست آورده اند.شما هم امتحان کنید.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات