top
از چه غذاهایی کربوهیدرات بگیریم؟

از چه غذاهایی کربوهیدرات بگیریم؟

کارگروه ورزشی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: حتما درباره کربوهیدرات های بد و خوب شنیده اید. جالب اینجاست که در این مورد است که جای کربوهیدرات های خوب و بد عوض می شود.

از چه غذاهایی کربوهیدرات بگیریم؟

حتما درباره کربوهیدرات های بد و خوب شنیده اید. جالب اینجاست که در این مورد است که جای کربوهیدرات های خوب و بد عوض می شود. البته این بدان معنی نیست که فوراً پس از ورزش سراغ خوردن شیرینی و شکلات بروید. غذاهایی چون نان های گندم کامل، برنج قهوه ای و مانند اینها حاوی فیبر هستند و هضم آنها به کندی صورت می گیرد. البته همین خاصیت این غذاهاست که در حالت عادی آنها را به عنوان غذاهای خوب معرفی می کند، ولی پس از ورزش شما به غذایی احتیاج دارید که زودتر هضم شود. سیب زمینی پخته گزینه خوبی برای پس از ورزش است. به طور کلی غذاهای کامل گزینه های مناسبی برای بعد از ورزش نیستند. در اینجاست که صحبت از چیزی به نام دکستروز به میان می آید. دکستروز یک مکل نیست، بلکه نوعی قند است. شاید بگویید چرا توصیه می کنیم قند بخورید، ولی اینجا استثناست، چرا که بدن شما پس از ورزش نیاز به کربوهیدراتی دارد که سریع جذب شود.
دکستروز هم مانند پروتئین وی، جایگاه خاص خودش را یافته است، البته به دلیل اینکه دکستروز را فقط در مکمل فروشی ها می توان پیدا کرد، نوشیدن یک لیوان آبمیوه طبیعی به همراه خوردن چند عدد خرما نیز انتخاب بسیار مناسبی است و قند خون را به سرعت تأمین می کند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات