top
تغذیه تاثیر بسیار مهمی در اعتماد به نفس کودکان دارد

تغذیه تاثیر بسیار مهمی در اعتماد به نفس کودکان دارد

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: سوءتغذیه موجب بروز اختلالات رفتاری، افزایش ابتلا به عفونت‌ها، از دست دادن اعتماد به نفس و انزواطلبی در کودکان می‌شود. احمدرضا درستی مطلق افزود: کمبودهای تغذیه‌ای در کودکان از رشد بالقوه آنها جلوگیری می‌کند.

تغذیه تاثیر بسیار مهمی در اعتماد به نفس کودکان دارد

 تغذیه تاثیر بسیار مهمی در اعتماد به نفس کودکان دارد ؟
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سوءتغذیه موجب بروز اختلالات رفتاری، افزایش ابتلا به عفونت‌ها، از دست دادن اعتماد به نفس و انزواطلبی در کودکان می‌شود. احمدرضا درستی مطلق افزود: کمبودهای تغذیه‌ای در کودکان از رشد بالقوه آنها جلوگیری می‌کند.
وی گفت: کمبود‌های تغذیه‌ای موجب کاهش سرعت رشد جسمی، لطمه دیدن نمو بدنی، و کم شدن توانمندی ذهنی کودک می‌شود. هنوز گروهی از کودکان ایرانی از کوتاهی قد، لاغری و ضعف رنج می‌برند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اغلب این کمبودهای تغذیه‌ای، بیش از اینکه با نداشتن امکان تهیه غذا مربوط باشند، با بی اطلاعی از ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی مختلف مرتبط هستند.
درستی گفت: از پیامدهای دریافت ناکافی غذا می‌توان به کارآیی جسمی و ذهنی پائین، که به افت تحصیلی و ضعف جسمی منجر می‌شود، کافی نبودن سلامت استخوان‌ها که گاه به بدشکلی اندام و اغلب به کوتاهی قد می‌انجامد، کندی بهبود جراحات، زود به زود بیمار شدن و خیلی دیر بهبودی یافتن از بیماری‌ها، نامرتبی دوران ماهانه در دختران، بی حس و حالی، از حال رفتن، خواب آلودگی اشاره کرد.
وی اضافه کرد: افزایش بروز اختلالات سلامت، افزایش ابتلا به عفونت‌ها، افزایش مرگ و میر، خستگی، بی‌حالی، بی‌تفاوتی، اختلالات شنوایی و بینایی، کاهش ضریب هوشی و اختلالات رفتاری، از دست دادن اعتماد به نفس، انزواطلبی، کاهش مهارت فنی، کاهش موفقیت تحصیلی و همچنین ضعف در کسب مهارت‌های شغلی آینده، ‌کاهش ظرفیت کاری و کاهش درآمد جامعه در آینده، افزایش هزینه مراقبت‌های بهداشتی از دیگر عوارض کمبود‌ تغذیه در کودکان است.


 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات