top
بازی تقویت کننده اعتماد به نفس کودک

بازی تقویت کننده اعتماد به نفس کودک

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: یک روانشناس بالینی با بیان این که بازی اعتماد به نفس کودک را تقویت می کند گفت: عروسک هم صحبت و مخاطبی است که پیوسته نزدیک کودک است و هر زمان کودک اراده می کند می تواند مورد مصاحبت قرار گیرد مخاطبی که هیچ گاه از صحبت کودک خسته نمی شود، پیوسته چشمهایش باز است و حواسش پرت نمی شود که این مهم موجب تقویت اعتماد به نفس کودک می شود.

بازی تقویت کننده اعتماد به نفس کودک

یک روانشناس بالینی با بیان این که بازی اعتماد به نفس کودک را تقویت می کند گفت: عروسک هم صحبت و مخاطبی است که پیوسته نزدیک کودک است و هر زمان کودک اراده می کند می تواند مورد مصاحبت قرار گیرد مخاطبی که هیچ گاه از صحبت کودک خسته نمی شود، پیوسته چشمهایش باز است و حواسش پرت نمی شود که این مهم موجب تقویت اعتماد به نفس کودک می شود.
لیلا بقائی پور با اشاره به این که بازی به درک تشخیص کودک می کند گفت: کودک در حین بازی با عروسک، مهارتهایی را جهت ایجاد ارتباط با دیگران به دست می آورد. توقعات دیگران از خود را در حین عروسک بازی ارزیابی میکند و آرزوهای خود را نیز ابراز می کند و این راهی برای شناخت آواز زندگی و مسائل آن است.
وی ایجاد ظرفیت در مهارتهای حرکتی به وسیله بازی توسط کودک اشاره و تصریح کرد: کودک در حین بازی عروسکش را بغل می کند، به گردش می برد، به او غذا می دهد که این اعمال فرصت تمرین و تکرار حرکات فیزیکی را برای کودک فراهم می آورد و بالطبع او را در بکارگیری اعضایش صاحب تجربه می کند.
این روانشناس بالینی با بیان این که بازی اعتماد به نفس کودک را تقویت می کند ادامه داد: عروسک هم صحبت و مخاطبی است که پیوسته نزدیک کودک است و هر زمان کودک اراده می کند می تواند مورد مصاحبت قرار گیرد مخاطبی که هیچ گاه از صحبت کودک خسته نمی شود، پیوسته چشمهایش باز است و حواسش پرت نمیشود، هنگام صحبت کردن کودک خمیازه نمیکشد یا راه آشپزخانه را پیش نمی گیرد و یا حتی به او گوشزد نم کند که گرفتار است؛ حرفهای تکراری کودک را گوش می دهد، هرگز در وسط حرفهای او نمیدود و در حین صحبت اشکالات تلفظی اش را اصلاح نمی کند و یا برای روند کند صحبت او بی تحمل نیست.
وی تاکید کرد: ارتباط کودک با عروسک یک رابطه ساده و بی ارزش نیست که برخی والدین تنها برای پرکردن اوقات فراغت از آن استفاده می کنند. این ارتباط مبانی اساسی ارتباط عمیق و گسترده روانی_اجتماعی کودکان را در دوره های بعدی رشد و تکامل شخصیت آنها پی ریزی می کند و باعث می شود که آنها در آینده بتوانند با قدرت تحلیل بهتر و تجارب مثبت تری به روابط خود با دیگران در جامعه ادامه دهند.
این روانشناس خاطرنشان کرد: بازی راهی برای تجربه کردن هستی توسط ادراک است و کودک از این راه خود را به شکل انسانی آزاد، مستقل و توانمند می یابد



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات