top
اسباب بازی هایی بخرید که حس کنجکاوی کودک را ارضا کند

اسباب بازی هایی بخرید که حس کنجکاوی کودک را ارضا کند

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: دوران بازی است دورانی که کودک شخصیت وجودی خود را نشان می دهد یعنی مدیریت، منفعل بودن، گوشه گیر بودن و فعال بودن خود را در بازی نشان می دهد در نتیجه کودک با استفاده از بازی کردن هویت خود را شکل می دهد.

اسباب بازی هایی بخرید که حس کنجکاوی کودک را ارضا کند

 دوران بازی است دورانی که کودک شخصیت وجودی خود را نشان می دهد یعنی مدیریت، منفعل بودن، گوشه گیر بودن و فعال بودن خود را در بازی نشان می دهد در نتیجه کودک با استفاده از بازی کردن هویت خود را شکل می دهد.
 متاسفانه خانواده ها از این موضوع غافلند مخصوصا مادران که حساسیت زیادی درباره بازی کودکان در محیط بیرون از خانه نشان می دهند ولی اساس این است که کودکان در محیط های باز و با وسایل طبیعی بازی کنند.
بازی از جمله عواملی است که با توجه به آن می توان در دوران پیش دبستانی کودکانی را که هیچ گونه منعی از سوی والدین برای بازی نداشته را از کودکانی که در محیط خانه بیشتر بازی کرده اند را تشخیص داد که این کودکان بیشتر گوشه گیر و حساس هستند که این دلیلی است که باعث می شود دیگر کودکان این کودکان را در بازی های بین خود شرکت ندهند.
نقش بازی را در مورد کودکان عقب مانده ذهنی به صورت آزمایش انجام دادند که نشان داد از طریق آزمایش آگاهی وآمادگی این کودکان افزایش پیدا می کند که در این راستا نیز از بازی برای آموزش دروس این کودکان استفاده کردند که نتایج نشان داد نمرات این کودکان در بیشتر موارد پیشرفت زیادی داشته است در مواردی هم حتی نمرات کودکان عقب مانده ذهنی به حد کودکان معمولی رسید.
وی با بیان اینکه، در خرید اسباب بازی والدین باید دقت لازم را داشته و اسباب بازی را برای کودک تهیه کنند که باعث ارضا شدن حس کنجکاوی کودکان شود، گفت: کودکان دارای شخصیت های گوناگون هستند که می توان از طریق بازی به شخصیت و مشخصات روحی آنان پی برد.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات