top
تک فرزند ها تمایل کمی برای ارتباط با همسالان خود دارند

تک فرزند ها تمایل کمی برای ارتباط با همسالان خود دارند

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: گرچه خجالت در دوران کودکی شایع است، اما همین عامل بسیاری از والدین را نگران می کند. برخی از کودکان به علت تجربه های سخت زندگی خجالتی می شوند، اما اغلب کودکان خجالتی، با این صفت متولد می شوند.

تک فرزند ها تمایل کمی برای ارتباط با همسالان خود دارند

فرزندان اول و تک فرزند ها معمولا خود را با بزرگتر ها همانند سازی می کنند و تمایل بیشتری به برقراری ارتباط با بزرگسالان دارند.
زهرا شهسواری کارشناس روانشناسی عمومی، در گفتگوی اختصاصی با ، اظهار کرد: گرچه خجالت در دوران کودکی شایع است، اما همین عامل بسیاری از والدین را نگران می کند. برخی از کودکان به علت تجربه های سخت زندگی خجالتی می شوند، اما اغلب کودکان خجالتی، با این صفت متولد می شوند.
وی ادامه داد: برای برخی از کودکان، موقعیت ها و تعامل های اجتماعی ترسناک است و زمانی که این کودکان در تماس با کودکان جدید قرار می گیرند، احساس راحتی ندارند.
این کارشناس اضافه کرد: اغلب کودکان خجالتی پس از اینکه دوره ابتدایی تطبیق با موقعیت جدید را طی می کنند، می توانند رابطه برقرار کنند و در یک موقعیت اجتماعی جدید عمل کنند.
وی در ادمه افزود: اما اگر در این آشنایی تدریجی اولیه، باز هم کودک در ایجاد و حفظ رابطه دچار اشکال شود، باید توجه بیشتری به او شود



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات